Pablo napisał(a):Super
nie mogę się doczekać opinii. Polecam Ci oglądnąć Automaniaka 23 odcinek 5.
Sztosik
Szerokości
Dzięki, obejrzę przy najbliższej okazji.
Co do i30 FNP. Odebrany, przejechane 600km. Na razie jeżdżę spokojnie i planuję wymianę oleju po 1k km przebiegu, więc na chwilę obecną o osiągach nie bardzo mogę się wypowiedzieć. To co mogę już ocenić, przedstawia się następująco (głównie w odniesieniu do C2 GT):
Na plus:
- zawieszenie - to chyba najlepszy element tego auta, ciągle mnie zadziwia jak dobrze sobie radzi nawet na kiepskiej/dziurawej drodze. Pomimo niższego profilu niż w GT, pomimo strasznego narzekania w necie jaki to i30 FNP jest twardy - jest bardziej komfortowo (dla mnie bardzo)
- wydech - to numer 2 w tym aucie, do tego regulacja klapami, robi dużą różnicę, da się ustawić "prawie" cichy tryb, da się zaryczeć tak, że ściągniemy uwagę wszystkich w okolicy (spotkałem się z fajnymi i bardzo pozytywnymi reakcjami stojących obok mnie na światłach
)
- różne tryby, które rzeczywiście powodują różnice w zachowania się auta, oraz najlepszy tryb Custom w którym możemy prawie wszystko ustawić pod siebie,
- Rev Matching,
- wygodne fotele, z pełną elektryką i pamięcią ustawień (fotel kierowcy + lusterka) (koniec z wrażeniem przez 1k km, że "coś jest nie tak", kiedy ktoś zmienił mi ustawienia fotela
),
- wygląd - w wersji FNP i kolorze Shadow Grey nawet mi się podoba (choć ciągle twierdzę, że C2 GT ładniejsze),
- mam wrażenie, że jest trochę lepiej wyciszony niż C2 GT,
- jest czujnik temp oleju i możliwość wyświetlenia z niego aktualnej temp na ekranie pomiędzy zegarami,
- jest dodatkowe chłodzenie turbiny, które po zbyt wczesnym zgaszeniu silnika dba o odpowiednie chłodzenie/dalszy obieg oleju (nie mam teraz czasu, żeby poszukać jak to się profesjonalnie nazywa
),
- pod lewym łokciem w końcu coś miękkiego,
- kilka przydatnych drobiazgów - jak np dodatkowy tryb pracy kierunkowskazów, ładowarka indukcyjna.
Minusy:
- w 90% przypadków można zapomnieć o parkowaniu dojeżdżając przednimi kołami do krawężnika,
- skrzynia biegów pracuje u mnie co najwyżej średnio (na jeździe testowej było w tym względzie duuuużo lepiej, więc mam nadzieję, że to wina nowości i jeszcze się ułoży),
- sortownik pod podłogą w bagażniku jest idiotycznie wysoki i zabiera bardzo dużo pojemności (w przyszłości postaram się go wyjąć i zrobić "obniżoną podłogę"),
- czuję większą masę auta (a przez brak możliwości podjechania przodem do krawężnika - też większą długość),
- mniejszy bak niż w C2 GT (co prawda tylko kilka litrów, ale jednak),
- StartStop - nienawidzę tego badziewia
- w trybie Normal układ kierowniczy pracujący ze zbyt dużym oporem (na szczęści jest Custom),
- środek jest brzydszy niż w C2 GT,
ps. 1. nie będę robił oddzielnego wątku bo niestety nie to forum (a szkoda, bo polubiłem "nasze" forum),
ps. 2. mam prośbę - jeżeli macie namiary na jakieś "żyjące" forum odnośnie i30 lub ogólnie Hyundaia to podrzućcie link na priv (bo to co udało mi się znaleźć "na szybko" to wyglądało mizernie w porównaniu do "naszego" forum).