[C2FL] GT 2017 by lobo
Napisane: 04 lis 2017 13:53
Planowałem od pewnego czasu przesiadkę z C2 Pro na GT. W końcu udało się
Mogę teraz stwierdzić, że mój poprzedni C2 Pro 1.6 GDI to było dobre auto, ale zdecydowanie brakowało mu mocniejszego silnika. GT to jest to
Data odbioru z salonu: 2017-08-08
Aktualny przebieg: 5700 km
Wersja: GT 2017 + lakier biały perłowy + oklejony dach
Opony letnie: fabryczne Michelin Pilot Sport
Opony zimowe: Continental WinterContact ts 850 225/40R18
Początkowo zamówiony był z panoramicznym dachem oraz datą odbioru w listopadzie 2017. Otrzymałem jednak informację, że pojawiła się możliwość wcześniejszego odbioru. Na GT byłem już mocno napalony więc chętnie skorzystałem. Upewniłem się jeszcze tylko, czy będzie dokładnie taki jak zamawiałem (ponieważ miałem pewne przeczucie w tej kwestii). Podczas odbioru okazało się, że jest to wersja bez panoramicznego dachu. Sytuacja zrobiła się "nieprzyjemna", jednak udało się dojść do porozumienia i w zamian za kilka "bonusów" postanowiłem odebrać GT w takiej wersji w jakiej był (szczerze mówiąc to gdybym miał dalej czekać to odebrałbym go i tak nawet bez "bonusów"). Jednym z nich było oklejenie dachu na koszt salonu. Co do samego oklejania to podpatrzyłem u foxx76 oklejenie spojlera i oprócz oklejenia dachu dodałem u siebie podobne rozwiązanie.
Wrażenia odnośnie GT są, w moim przypadku, porównaniem głównie do poprzedniego C2 Pro. W niektórych kwestiach może być przez to całkowicie odmienne od osób, które przesiadły się z innego mocnego auta (lub nawet mocniejszego jak foxx76) .
Silnik: Jestem zachwycony jego pracą. Duży moment obrotowy w "dosyć" szerokim zakresie robi swoje. Do tego wcześnie wstaje i zupełnie nie czuję turbodziury. Odnośnie spalania to jest dokładnie takie jakiego się spodziewałem (choć niewątpliwie "znacznie" większe niż w poprzednim aucie). Odcinek 14km z domu do mojego biura to średnie spalanie w zakresie od 8,5 do 13 (przeważnie 11 - 12).
Co do dźwięku silnika/wydechu - nie jest tak źle jak to niektórzy opisują. Potrafi "strzelić z wydechu", podczas dynamicznej jazdy słychać dźwięk zaworu spustowego. Fakt, że to wszystko jest dosyć ciche/stonowane, a w środku auta (z powodu niezłego wyciszenia) niewiele słychać z pracy wydechu. Dźwięki wydawane na zewnątrz auta są już bardziej "mięsiste" IMHO wystarczające. Nie podoba mi się za to dźwięk z głośników w trybie GT. Widzę 2 możliwe przyczyny takiej mojej oceny dźwięków silnika/wydechu: albo jest to spowodowane moim punktem odniesienia (C2 Pro), albo KIA coś zmieniła w tej kwestii (może będzie kiedyś okazja zweryfikować to na jakimś zlocie).
Skrzynia biegów, sprzęgło: Lewarek pracuje z lekkim oporem, posiada krótki skok. Przełączanie biegów jest dosyć precyzyjne i nie haczy (w C2 Pro biegi można było zmieniać jednym palcem, ale skrzynia lubiła przyhaczyć przy dynamicznej jeździe). Sprzęgło posiada dosyć krótki skok, nie jest zbyt twarde - dla mnie w sam raz.
Hamulce: Czytałem, że już poprzednio były całkiem skuteczne. Dodatkowo po FL pojawiły się większe tarcze hamulcowe. Znalazłem się już raz w moim GT w sytuacji podbramkowej, jednak dzięki skuteczności hamowania (na suchym) wszystko zakończyło się dobrze. Brakuje mi tylko elektrycznego hamulca postojowego (niby takie rozwiązanie nie bardzo pasuje do klasy GT, jednak było dla mnie mega wygodne w poprzednim aucie).
Zawieszenie: Względem poprzedniego auta jest sporo sztywniejszy/twardszy. Pewniej się prowadzi. Mogę pokonywać zakręty z większą prędkością, ale też wszystkie dziury są znacznie bardziej odczuwalne (nawet nie chcę wiedzieć jak bardzo byłyby odczuwalne w twardszym aucie - bo jak wynika z innych relacji: GT jest zestrojone całkiem rozsądnie względem komfortu).
Fotele: Ładne, podgrzewane z napisem RECARO Szkoda tylko, że dla mnie wygodniejsze były w poprzednim C2 Pro.
Wyposażenie: Dachu panoramicznego niestety nie mam. Skrętnych xenonów - nie chciałem. W poprzednim aucie miałem problem z lampą, który skończył się wymianą na inną sztukę. Nawet nie chcę wiedzieć jaki jest czas oczekiwania oraz koszt lampy ze skrętnym xenonem. Nie chciałem też systemu ratunkowego. Dołożyłem tylko do lakieru, oraz alarmu. Wszystko pozostałe, jak to w wersjach po FL, jest już na pokładzie. Nawigacja z usługami TomTom daje radę. Narzeczona jest zadowolona z podgrzewanego fotela Dla mnie w zimie może przydać się podgrzewana kierownica (choć raczej sporadycznie bo w 90% "ciepły" parking podziemny). Podoba mi się kierownica, jest mała, ścięta u dołu, grubsza niż w C2 Pro. Fajne jest dodatkowe podświetlanie powitalne w klamkach (w lusterkach też jest, ale to już miałem w poprzednim). Podoba mi się wygląd "centralnego wyświetlacza" w trybie GT (szkoda, że nie można tego włączyć oddzielnie od "dźwięku GT"). Brakuje mi wbudowanego dysku na mp3 (na co zapewne WhiteSmurff ponownie poleci Spotify ), oraz regulowanego podłokietnika (opisałem to w wątku mojego starego C2 Pro). Zauważyłem też, że w moim GT szyby z tyłu są przyciemnione tylko trochę, w C2 Pro były przyciemnione "solidnie" - nie było widać z zewnątrz, czy ktoś w środku siedzi (może to różnice nie wynikające z GT, tylko Ceed vs Pro Ceed - jak to też zdążył już nadmienić WhiteSmurff).
Problemy: Jak do tej pory pojawił się jeden drobny. Podczas włączania kierunkowskazu w prawo, czasami słychać "chrzęst" (prawie jakby manetka się łamała). Jeżeli będzie się to powtarzać to podjadę do serwisu (nie chcę ułamać manetki ).
Wrzucam kilka zdjęć zrobionych "na szybko" na myjni w drodze na spotkanie z klientem. Kiedy tylko pojawi się okazja zrobię lepsze i podmienię, ewentualnie dodam w nowym poście. Lubię jeździć moim GT i lubię na niego patrzeć (szkoda, że nie mam domu z przeszkloną ścianą do garażu )
Mogę teraz stwierdzić, że mój poprzedni C2 Pro 1.6 GDI to było dobre auto, ale zdecydowanie brakowało mu mocniejszego silnika. GT to jest to
Data odbioru z salonu: 2017-08-08
Aktualny przebieg: 5700 km
Wersja: GT 2017 + lakier biały perłowy + oklejony dach
Opony letnie: fabryczne Michelin Pilot Sport
Opony zimowe: Continental WinterContact ts 850 225/40R18
Początkowo zamówiony był z panoramicznym dachem oraz datą odbioru w listopadzie 2017. Otrzymałem jednak informację, że pojawiła się możliwość wcześniejszego odbioru. Na GT byłem już mocno napalony więc chętnie skorzystałem. Upewniłem się jeszcze tylko, czy będzie dokładnie taki jak zamawiałem (ponieważ miałem pewne przeczucie w tej kwestii). Podczas odbioru okazało się, że jest to wersja bez panoramicznego dachu. Sytuacja zrobiła się "nieprzyjemna", jednak udało się dojść do porozumienia i w zamian za kilka "bonusów" postanowiłem odebrać GT w takiej wersji w jakiej był (szczerze mówiąc to gdybym miał dalej czekać to odebrałbym go i tak nawet bez "bonusów"). Jednym z nich było oklejenie dachu na koszt salonu. Co do samego oklejania to podpatrzyłem u foxx76 oklejenie spojlera i oprócz oklejenia dachu dodałem u siebie podobne rozwiązanie.
Wrażenia odnośnie GT są, w moim przypadku, porównaniem głównie do poprzedniego C2 Pro. W niektórych kwestiach może być przez to całkowicie odmienne od osób, które przesiadły się z innego mocnego auta (lub nawet mocniejszego jak foxx76) .
Silnik: Jestem zachwycony jego pracą. Duży moment obrotowy w "dosyć" szerokim zakresie robi swoje. Do tego wcześnie wstaje i zupełnie nie czuję turbodziury. Odnośnie spalania to jest dokładnie takie jakiego się spodziewałem (choć niewątpliwie "znacznie" większe niż w poprzednim aucie). Odcinek 14km z domu do mojego biura to średnie spalanie w zakresie od 8,5 do 13 (przeważnie 11 - 12).
Co do dźwięku silnika/wydechu - nie jest tak źle jak to niektórzy opisują. Potrafi "strzelić z wydechu", podczas dynamicznej jazdy słychać dźwięk zaworu spustowego. Fakt, że to wszystko jest dosyć ciche/stonowane, a w środku auta (z powodu niezłego wyciszenia) niewiele słychać z pracy wydechu. Dźwięki wydawane na zewnątrz auta są już bardziej "mięsiste" IMHO wystarczające. Nie podoba mi się za to dźwięk z głośników w trybie GT. Widzę 2 możliwe przyczyny takiej mojej oceny dźwięków silnika/wydechu: albo jest to spowodowane moim punktem odniesienia (C2 Pro), albo KIA coś zmieniła w tej kwestii (może będzie kiedyś okazja zweryfikować to na jakimś zlocie).
Skrzynia biegów, sprzęgło: Lewarek pracuje z lekkim oporem, posiada krótki skok. Przełączanie biegów jest dosyć precyzyjne i nie haczy (w C2 Pro biegi można było zmieniać jednym palcem, ale skrzynia lubiła przyhaczyć przy dynamicznej jeździe). Sprzęgło posiada dosyć krótki skok, nie jest zbyt twarde - dla mnie w sam raz.
Hamulce: Czytałem, że już poprzednio były całkiem skuteczne. Dodatkowo po FL pojawiły się większe tarcze hamulcowe. Znalazłem się już raz w moim GT w sytuacji podbramkowej, jednak dzięki skuteczności hamowania (na suchym) wszystko zakończyło się dobrze. Brakuje mi tylko elektrycznego hamulca postojowego (niby takie rozwiązanie nie bardzo pasuje do klasy GT, jednak było dla mnie mega wygodne w poprzednim aucie).
Zawieszenie: Względem poprzedniego auta jest sporo sztywniejszy/twardszy. Pewniej się prowadzi. Mogę pokonywać zakręty z większą prędkością, ale też wszystkie dziury są znacznie bardziej odczuwalne (nawet nie chcę wiedzieć jak bardzo byłyby odczuwalne w twardszym aucie - bo jak wynika z innych relacji: GT jest zestrojone całkiem rozsądnie względem komfortu).
Fotele: Ładne, podgrzewane z napisem RECARO Szkoda tylko, że dla mnie wygodniejsze były w poprzednim C2 Pro.
Wyposażenie: Dachu panoramicznego niestety nie mam. Skrętnych xenonów - nie chciałem. W poprzednim aucie miałem problem z lampą, który skończył się wymianą na inną sztukę. Nawet nie chcę wiedzieć jaki jest czas oczekiwania oraz koszt lampy ze skrętnym xenonem. Nie chciałem też systemu ratunkowego. Dołożyłem tylko do lakieru, oraz alarmu. Wszystko pozostałe, jak to w wersjach po FL, jest już na pokładzie. Nawigacja z usługami TomTom daje radę. Narzeczona jest zadowolona z podgrzewanego fotela Dla mnie w zimie może przydać się podgrzewana kierownica (choć raczej sporadycznie bo w 90% "ciepły" parking podziemny). Podoba mi się kierownica, jest mała, ścięta u dołu, grubsza niż w C2 Pro. Fajne jest dodatkowe podświetlanie powitalne w klamkach (w lusterkach też jest, ale to już miałem w poprzednim). Podoba mi się wygląd "centralnego wyświetlacza" w trybie GT (szkoda, że nie można tego włączyć oddzielnie od "dźwięku GT"). Brakuje mi wbudowanego dysku na mp3 (na co zapewne WhiteSmurff ponownie poleci Spotify ), oraz regulowanego podłokietnika (opisałem to w wątku mojego starego C2 Pro). Zauważyłem też, że w moim GT szyby z tyłu są przyciemnione tylko trochę, w C2 Pro były przyciemnione "solidnie" - nie było widać z zewnątrz, czy ktoś w środku siedzi (może to różnice nie wynikające z GT, tylko Ceed vs Pro Ceed - jak to też zdążył już nadmienić WhiteSmurff).
Problemy: Jak do tej pory pojawił się jeden drobny. Podczas włączania kierunkowskazu w prawo, czasami słychać "chrzęst" (prawie jakby manetka się łamała). Jeżeli będzie się to powtarzać to podjadę do serwisu (nie chcę ułamać manetki ).
Wrzucam kilka zdjęć zrobionych "na szybko" na myjni w drodze na spotkanie z klientem. Kiedy tylko pojawi się okazja zrobię lepsze i podmienię, ewentualnie dodam w nowym poście. Lubię jeździć moim GT i lubię na niego patrzeć (szkoda, że nie mam domu z przeszkloną ścianą do garażu )