[C2] Pro Cee'd 1.6 GDI by lobo
Napisane: 17 cze 2017 17:53
Witam wszystkich!
W maju 2013 roku stałem się szczęśliwym posiadaczem Pro Cee'd 1.6 GDI M+FUN+UVO. Auto zamówione było z fabrycznymi kołami 17". Okazało się, że na samym początku produkcji C2 Pro fabryczne 17" nie były jeszcze dostępne - wybrałem więc widoczne na zdjęciu ANZIO TURN POLAR (z oponami Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 225/45).
Auto wygodne, dobrze skręca, bardzo dobrze hamuje. Całkiem nieźle przyśpiesza - choć przyznam, że silnik przeszedł drobne modyfikacje po których uzyskał 158 KM oraz 186 Nm @ 4135 rpm.
Kiedyś opiszę problemy, które ujawniły się przez 4 lata. W skrócie - jedyny problem, który pojawił się bez mojej winy to miganie ledów w prawej lampie (skończyło się na wymianie całej lampy).
Auto zostałoby u mnie na dłużej, ale w moim przypadku okazało się, że potrzebne jest więcej drzwi i więcej mocy Zostaję jednak przy marce i na jesieni dotrze do mnie Cee'd GT
Zdjęcia poniżej pochodzą z przed 3 lat (środek z przed 2 lat). W wolnej chwili wstawię też aktualne choć nie wiem ile to wniesie do tematu ponieważ odnośnie wyglądu - staram się utrzymać go w takim stanie w jakim do mnie dotarł (podoba mi się tak jak jest i nie bardzo wiem co mógłbym poprawić ).
Fabryczne parametry silnika to
Moc: 135 KM @ 6300 rpm (w niektórych źródłach podają 136)
Moment: 164 Nm @ 4850 rpm
Aktualne parametry silnika:
Moc: 158 KM @ 6634 rpm
Moment: 186 Nm @ 4135 rpm
Ostatni pomiar wykonany był przy stosunkowo niskiej temperaturze, więc latem pewnie wyszłoby trochę mniej. Na wykresie poniżej wyniki ze strojenia silnika na paliwo 98 oktan oraz przesunięcie limitu obrotów. Dwa tygodnie wcześniej przy temperaturze około 20 stopni na innej hamowni wyszło 1KM, oraz 3Nm mniej od parametrów "startowych" z wykresu poniżej. Jeszcze miesiąc wcześniej do auta trafiła sportowa wkładka filtra powietrza (niestety nie sprawdziłem na hamowni, czy i co konkretnie to dało - subiektywnie nastąpiła drobna poprawa).
Przyrosty na wykresie szału nie robią ale jak najbardziej były odczuwalne - szczególnie reakcja na nagłe naciśnięcie pedału gazu w dolnym zakresie obrotów. Fajna jest też mocniejsza góra, oraz możliwość wyprzedzenia innego auta z niskiego biegu bez zmiany na wyższy w trakcie. Postaram się to zweryfikować driftboxem, ale możliwe, że mogę przekroczyć 100 km/h (realne nie licznikowe) na dwójce - dzięki czemu przyśpieszenie "na papierze" to dopiero zaliczy przyrost
W maju 2013 roku stałem się szczęśliwym posiadaczem Pro Cee'd 1.6 GDI M+FUN+UVO. Auto zamówione było z fabrycznymi kołami 17". Okazało się, że na samym początku produkcji C2 Pro fabryczne 17" nie były jeszcze dostępne - wybrałem więc widoczne na zdjęciu ANZIO TURN POLAR (z oponami Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 225/45).
Auto wygodne, dobrze skręca, bardzo dobrze hamuje. Całkiem nieźle przyśpiesza - choć przyznam, że silnik przeszedł drobne modyfikacje po których uzyskał 158 KM oraz 186 Nm @ 4135 rpm.
Kiedyś opiszę problemy, które ujawniły się przez 4 lata. W skrócie - jedyny problem, który pojawił się bez mojej winy to miganie ledów w prawej lampie (skończyło się na wymianie całej lampy).
Auto zostałoby u mnie na dłużej, ale w moim przypadku okazało się, że potrzebne jest więcej drzwi i więcej mocy Zostaję jednak przy marce i na jesieni dotrze do mnie Cee'd GT
Zdjęcia poniżej pochodzą z przed 3 lat (środek z przed 2 lat). W wolnej chwili wstawię też aktualne choć nie wiem ile to wniesie do tematu ponieważ odnośnie wyglądu - staram się utrzymać go w takim stanie w jakim do mnie dotarł (podoba mi się tak jak jest i nie bardzo wiem co mógłbym poprawić ).
Fabryczne parametry silnika to
Moc: 135 KM @ 6300 rpm (w niektórych źródłach podają 136)
Moment: 164 Nm @ 4850 rpm
Aktualne parametry silnika:
Moc: 158 KM @ 6634 rpm
Moment: 186 Nm @ 4135 rpm
Ostatni pomiar wykonany był przy stosunkowo niskiej temperaturze, więc latem pewnie wyszłoby trochę mniej. Na wykresie poniżej wyniki ze strojenia silnika na paliwo 98 oktan oraz przesunięcie limitu obrotów. Dwa tygodnie wcześniej przy temperaturze około 20 stopni na innej hamowni wyszło 1KM, oraz 3Nm mniej od parametrów "startowych" z wykresu poniżej. Jeszcze miesiąc wcześniej do auta trafiła sportowa wkładka filtra powietrza (niestety nie sprawdziłem na hamowni, czy i co konkretnie to dało - subiektywnie nastąpiła drobna poprawa).
Przyrosty na wykresie szału nie robią ale jak najbardziej były odczuwalne - szczególnie reakcja na nagłe naciśnięcie pedału gazu w dolnym zakresie obrotów. Fajna jest też mocniejsza góra, oraz możliwość wyprzedzenia innego auta z niskiego biegu bez zmiany na wyższy w trakcie. Postaram się to zweryfikować driftboxem, ale możliwe, że mogę przekroczyć 100 km/h (realne nie licznikowe) na dwójce - dzięki czemu przyśpieszenie "na papierze" to dopiero zaliczy przyrost