Strona 8 z 16

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 04 kwi 2018 12:42
przez lobo
Ciekawy wzór felg, teraz będziesz się zdecydowanie wyróżniał :icon_biggrin:

Co do klocków to w GT jeszcze fabryczne więc się nie wypowiem. Za to pojawiło się w głowie bardzo istotne pytanie, czy można by na te felgi założyć Pirelli P Zero 235/40 R18? :devil:

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 04 kwi 2018 12:47
przez foxx76
lobo napisał(a):Ciekawy wzór felg, teraz będziesz się zdecydowanie wyróżniał :icon_biggrin:

Dzięki. Na żywo wyglądają jeszcze lepiej. Najbardziej mi się podoba, że auto jest teraz znacznie szersze.
lobo napisał(a):Za to pojawiło się w głowie bardzo istotne pytanie, czy można by na nie założyć Pirelli P Zero 235/40 R18? :devil:

Moim zdaniem absolutnie tak! I na orginalnych i na tych co mam właśnie założone. 10mm więcej na szerokości opony na pewno nie spowoduje, że będzie cokolwiek szorować. Myślę, że 245 też spokojnie by weszły nawet na orginalnych felgach. Różnica byłaby również w wysokości całej opony, jeśli dobrze liczę, to całe koło byłoby więsze o 8mm, a wysokość auta podniosłaby się o 4mm.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 05 maja 2018 09:52
przez foxx76
Weekend majowy idealny na zaopiekowanie się autkiem, więc w końcu zrobiłem to na co nigdy nie potrafiłem znaleźć całego dnia. Autko zostało dokładnie umyte, mechanicznie spolerowane i nawoskowane. Polerka delikatna, typu finisher. Mimo że auto było czyste przed polerowaniem, pad polerujący po wszystkim był prawie czarny. Efekt z bliska jest taki że zniknęły mikro ryski i sporo kropeczek z różnego brudu który nie chciał zejść ani odtłuszczaczem, ani środkami organicznymi, ani cleanerem do lakieru. Mimo wszystko do efektu lustra dużo brakuje, więc dokupię pastę polerską bardziej inwazyjną i przy następnym polerowaniu spróbuje uzyskać większy połysk.
Obrazek
Przy okazji pozbyłem się dwóch czerwonych pasków z dachu bo już kompletnie straciły kolor. Zamiast naklejać nowe w to samo miejsce zdecydowałem się na umieszczenie ich nisko pod drzwiami.
Obrazek
Obrazek

pro_cee'd GT 2014 - raport foxx

Napisane: 14 maja 2018 21:06
przez foxx76
W ostatni weekend popracowałem trochę nad wydechem. Przepustnica zapiekła mi się w pozycji otwartej. Częściowo dlatego, że przez pół roku ani razu jej nie zamknąłem :grin: Innym powodem z całą pewnością jest fakt, że przepustnica nie miała grama smaru. Zdemontowałem wszystko, wyczyściłem, szwagier w robocie wyczyścił kwasem aluminium i wyciągnął zapiekły sworzeń. Wszystko złożyłem, nasmarowałem miedzianym tawotem i była okazja by zrobić zdjęcie jak przepustnica jest zamontowana. Szczególnie jak idealnie udało się schować przewód zasilający w firmowy otwór w podwoziu.
Obrazek

Przy okazji pomalowałem farbą termiczną czarną tylni tłumik, bo jadąc za moim autem widać tłumik spod czarnego "dyfuzora".
Obrazek
Obrazek

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 06 cze 2018 18:55
przez foxx76
Przebieg: 43700 (przejechane 15000km)
Wymiana klocków na TRW GDB3582 COTEC.
Koszt: 115zł (ewentualnie +53zł)
Czas: 2 godz

Stare klocki dobiły już do elementu generującego dodatkowy hałas by kierowcy zorientował się, że są już do wymiany. Szukałem czegoś co pozwoli zatrzymywać równie dobrze jak orginały które moim zdaniem są trochę za drogie - około 300zł. Chciałem ATE, ale sprzedają go tylko trzy sklepy za cenę porównywalną z orginałami. Po zebraniu opinii od osób jeżdżących podobnymi (mocą) autami zdecydowałem się na TRW.
Wymiana prosta. Ściągasz koło, potem zacisk kluczami 17 i 23 (chyba). Potem wpychasz tłoczek (a jest wielki!), którego przesunięcie może być w tym całym przedsięwzięciu najtrudniejsze. Zdecydowałem się na uniwersalny zestaw do wyciskania tłoczków hamulcowych za 53zł i poszło w 5 sekund (naprawdę polecam). Potem wkładasz nowe klocki, skręcasz i gotowe. Dodatkowo warto sobie przy okazji przejechać rant tarczy jakąś szczotą drucianą bo mój już był trochę skorodowany i coś mi lekko haczyło po złożeniu. Przeczyściłem i już jest idealnie.
Stare klocki miały od 2,5 do 3,5mm. Nowe 10mm. Przy okazji zewnętrzne klocki pomalowałem z wierzchu czerwoną farbą termiczną żeby się pozbyć tej czarnych dziury aż do klocka na zacisku. Nie zauważyłem różnicy w hamowaniu w porównaniu z orginałami.
Obrazek
Obrazek

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 06 cze 2018 19:03
przez vonski
Coś Ci szybko te klocki zjadło... Ja się dowiem w piątek ile u mnie zostało.

Tapatalk @ Google Pixel

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 06 cze 2018 19:13
przez foxx76
vonski napisał(a):Coś Ci szybko te klocki zjadło... Ja się dowiem w piątek ile u mnie zostało.

Od nowego? 44000 na jednych klockach to mało?

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 07 cze 2018 06:25
przez vonski
No. U mnie przy 30kkm było ich 75%.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 07 cze 2018 08:31
przez lobo
W poprzednim C2 Pro wymieniałem klocki z przodu po 48k km, więc dla mnie 44k km w GT to bardzo dobry wynik :)

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 07 cze 2018 13:38
przez bart210
To co powiecie na 70kkm w GT i klocki od nowości :)

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 07 cze 2018 13:43
przez lobo
bart210 - jaki masz stosunek przebiegu miasto / poza miastem?

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 07 cze 2018 15:39
przez bart210
lobo napisał(a):bart210 - jaki masz stosunek przebiegu miasto / poza miastem?
Mniej więcej 50/50.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 08 cze 2018 13:35
przez vonski
Dzisiaj na przeglądzie sprawdzili mi klocki i tarcze.
Klocki przód 5mm, tył 6mm. Przebieg 50.5kkm.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 17 cze 2018 08:54
przez WhiteSmurff
Jak się ma sprawa wymiany klocków nie w serwisie vs gwarancja? Trochę zazdroszczę bo wymieniałem tydzień temu przy 54k km (przód/tył) i zapłaciłem 960 zł :/ (same klocki koszt około 450 zł (taką cenę dostałem telefonicznie) więc wydawało mi się jeszcze spoko, ale na miejscu doliczyli drugie tyle za robociznę)

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 17 cze 2018 14:34
przez foxx76
WhiteSmurff napisał(a):Jak się ma sprawa wymiany klocków nie w serwisie vs gwarancja? Trochę zazdroszczę bo wymieniałem tydzień temu przy 54k km (przód/tył) i zapłaciłem 960 zł :/ (same klocki koszt około 450 zł (taką cenę dostałem telefonicznie) więc wydawało mi się jeszcze spoko, ale na miejscu doliczyli drugie tyle za robociznę)

Przy pierwszym przeglądzie auta powiedzieli, że mogę wymienić niektóre części ekspolatacyjne sam (lub w innym warsztacie) tak długo jak wymieniam na produkty dobre jakościowo i naprawy nie wymagają grzebania w oprogramowaniu serwisowym. Więc klocki pozwoliłem sobie sam wymienić, nie wiem czy cokolwiek innego będę jeszcze w stanie sam wymienić. A przy okazji policzyli się skandalicznie wysoko za robociznę. To jest naprawdę proste i nie zajmuje dużo czasu.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 17 cze 2018 15:48
przez vonski
WhiteSmurff napisał(a):Jak się ma sprawa wymiany klocków nie w serwisie vs gwarancja? Trochę zazdroszczę bo wymieniałem tydzień temu przy 54k km (przód/tył) i zapłaciłem 960 zł :/ (same klocki koszt około 450 zł (taką cenę dostałem telefonicznie) więc wydawało mi się jeszcze spoko, ale na miejscu doliczyli drugie tyle za robociznę)
Ja się spytałem na zapas ile mnie będzie kosztować wymiana. Powiedzieli mi, że na przodzie powinienem zmienić razem z tarczami.
A więc klocki przód, tył i tarcze przód 1700. A na sensownych zamiennikach 1150.


Tapatalk @ Google Pixel

pro_cee'd GT 2014 foxx - znaczek GT

Napisane: 01 lip 2018 17:06
przez foxx76
Przebieg: 44100 (przejechane 15000km)
Malowania znaczka przedniego GT
Koszt: 5zł
Czas: 1 godz

Stary znaczek klejony przeze mnie w kwietniu zeszłego roku już całkowicie stracił kolor i stał się bardziej różowo-pomarańczowy jak czerwony, więc trzeba było coś z tym zrobić. Zdecydowałem się tym razem na lakier licząc, że trochę dłużej utrzyma kolor jak folia. Trochę oklejania, trzy warstwy sprayu, nagrzewnica by szybciej schłodzić i gotowe. Wyszło nieźle. Mam tylko nadzieję, że zastosowany lakier się sprawdzi, bo jedyne co znalazłem na półce to spray do lakierowania zacisków hamulowych :grin:
Obrazek

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 02 lip 2018 07:02
przez marcin255
Fajno , jeszcze ten " chrom " na czarno

pro_cee'd GT 2014 foxx - znaczek + oklejanie

Napisane: 28 lip 2018 18:36
przez foxx76
Przebieg: 44500 (przejechane 15000km)
Oklejanie spojlera + malowania znaczka tylnego GT

Naklejka na spojlerze pękła. Problemem było połączenie plastikowego elementu spojlera z metalową częścią drzwi bagażnika. Folia zaczęła się tam marszczyć, aż pękła na początku lipca.
Obrazek

Żeby znów nie popełnić tego samego błędu stwierdziłem, że tym razem muszę okleić oba elementy oddzielnie. Trzeba było ściągnąć spojler. Demontaż jest dość prosty. Szarpiemy do siebie plastik maskujący znajdujący się od wewnątrz auta, na wysokości spojlera. Pod spodem odkręcamy 4 śruby (chyba klucz 10) + 2 śruby ukryte pod gumowymi zaślepkami. Odłączamy wtyczkę zasilania światła Stop i spryskiwacza szyby. Na zdjęciu w kółkach miejsca montażu śrub, a kwadratach wspomniane przewody.
Obrazek

Nie sprawdziłem ile mi zostało folii i niestety nie wystarczyło na wszystko. Więc efekt póki co taki:
Obrazek

Przy okazji pomalowałem tylni znaczek GT. Z lewej na wyblakniętej folii, z prawej świeżo pomalowany.
Obrazek

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 28 lip 2018 20:19
przez ruszok
Wg mnie tak dach wygląda lepiej.