Strona 7 z 16

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 06 gru 2017 21:17
przez foxx76
Przebieg: 39600 (prawie 11000km przejechane)
Zmieniłem pracę i strasznie ciężko u mnie ostatnio z czasem. Zresztą jest zimno, brudno i nie ma zbytnio co robić przy kijance.
Przy okazji przełożenia opon na zimowe mogę odpowiedzieć na pytanie które zadało mi kilka osób: czy naklejki na rantach zejdą w trakcie zabiegów u wulkanizatora? Tak, zeszły. Trzeba było naklejać nowe.
Obrazek

Opony zimowe: Niestety 2 z kupionych używek Michelin Pilot Alpin 4 musiałem odesłać. W ich miejsce kupiłem GoodYear Ultra Grip Performance. Pierwsze lody i śniegi nie stanowiły najmniejszego problemu.
Oklejone znaczki GT: Straciły kolor i są strasznie wyblaknięte. O dziwo te na dachu i nad "dyfuzorem" trzymają kolor. Kupiłem pod wymiar naklejki od firmy w której biorę czerwone ranty na felgi. Na wiosnę nakleję nowe. Mam nadzieję, że będą trzymać lepiej.
Piszczący pasek: Przy odpalaniu, gdy na dworze jest mokro, auto potrafi strasznie zapiszczeć. Wystarczy dodać sporo gazu i po problemie, ale jest to irytujące. Nie wiem jeszcze co z tym zrobić.
Felgi: Podjąłem decyzję i kupuję drugi komplet felg. Najpierw myślałem o wymianie orginalnych na inne srebrne lub białe, ale w końcu zadecydowałem, że będę trzymał dwa komplety. Podjechałem już do salonu Kia by dowiedzieć się ile będą kosztować same czujniki ciśnienia w oponach. Niestety nie małe pieniądze - co najmniej 800zł. Myślę nad modelem odrobinę szerszym i niższym współczynnikiem ET.

Orginalne felgi mają wymiary: 7,5" szerokości, osadzenie 55. Co daje 150mm szerokości felgi od mocowania piasty do wewnątrz.
Myślę o: 8,0" szerokości i osadzenie 40. Co daje 141mm szerokości felgi od piasty, więc nie ma szans by przednie felgi maksymalnie skręcone szorowały o cokolwiek.

Nowa felga poszerzy trochę rozstaw kół. Jak mierzę około 20mm z każdej strony, ale powinno idealnie zrównać się z krawędzią nadkoli. Po świętach coś poszukam. Niestety ciężko się czymkolwiek zainspirować, bo chyba większości osób podobają się orginalne felgi i mało kto w swojej kijance GT zmieniał felgi.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 07 gru 2017 07:14
przez bart210
Też miałem problem z piszczacym paskiem. Pojechałem do ASO i problem usunęli. Wystarczyło wyregulowac naciąg.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 07 gru 2017 07:51
przez vonski
Ja zmieniałem felgi (a w zasadzie też dokupiłem drugi komplet). Mam kupione właśnie 8", ale z ET 45. Nic nie ociera itd, ale w kwestii wystawania poza obrys błotnika, to jest to już na granicy, można by podyskutować :)


A co do naklejek na znaczek GT, to są juz gotowce:
https://www.ebay.pl/itm/263368159829?ul_noapp=true

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 07 gru 2017 08:41
przez marcin255
Jak kwestia homologacji takich felg ? Co powie ubezpieczyciel ? Bo mnie bodaj informowano ,że tylko taki rozmiar fabryczny jest homologowany do tego auta

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 07 gru 2017 11:09
przez vonski
No sam sobie odpowiedziałeś.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 07 gru 2017 12:16
przez foxx76
bart210 napisał(a):Też miałem problem z piszczacym paskiem. Pojechałem do ASO i problem usunęli. Wystarczyło wyregulowac naciąg.

Wielkie dzięki! Jeszcze dzisiaj się umówię.
vonski napisał(a):Ja zmieniałem felgi (a w zasadzie też dokupiłem drugi komplet). Mam kupione właśnie 8", ale z ET 45. Nic nie ociera itd, ale w kwestii wystawania poza obrys błotnika, to jest to już na granicy, można by podyskutować :)

Vonski, a co z czujnikami ciśnienia? Ile zapłaciłeś? Skąd brałeś?
marcin255 napisał(a):Jak kwestia homologacji takich felg ? Co powie ubezpieczyciel ?

Nie rozumiem co ma homologacja felg, do ubezpieczenia auta. Możesz rozwinąć, bo chyba nie jestem czegoś świadomy, a nie pierwszy raz zmieniam felgi w aucie.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 07 gru 2017 12:23
przez vonski
foxx76 napisał(a):Vonski, a co z czujnikami ciśnienia? Ile zapłaciłeś? Skąd brałeś?

Ja kupując auto w salonie wziąłem drugi komplet kół z felgami 16" na zimę. Były w komplecie z czujnikami. Ale oczy mi krwawiły patrząc na GT na 16", więc sprzedałem felgi z oponami, zostawiłem sobie czujniki, które przełożyłem do nowych 18".

foxx76 napisał(a):Nie rozumiem co ma homologacja felg, do ubezpieczenia auta. Możesz rozwinąć, bo chyba nie jestem czegoś świadomy, a nie pierwszy raz zmieniam felgi w aucie.

Jeśli masz w aucie elementy, które są niezgodne z instrukcją obsługi, to ubezpieczyciel może (choć nie musi) robić problemy w przypadku wypłaty odszkodowania. W instrukcji dla 18" przewidziano tylko szerokość 7,5", tak jak mają fabryczne. Więc 8" jest niezgodne z instrukcją.

Inną parą kaloszy jest dostępność felg. 7,5x18 z rozstawem 5x114,3 to nie jest popularna konfiguracja, łagodnie mówiąc.

pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 08 gru 2017 21:01
przez foxx76
Dzisiaj mnie spotkała nie miła niespodzianka.
Auto od poniedziałku stało na parkingu przed mieszkaniem. Kilka dni niższych temperatur i auto... umarło. Drzwi się nie otwierają, lampki nie świecą, kompletny brak reakcji na próby odpalenia. Podłączyłem miernik i wynik mnie zszokował - 6,5V! Dorwałem sąsiada, odpaliliśmy na klemach. Po chwili auto odpaliło, alternator ładuje, zrobiłem od razu z 10-15km by podładować go trochę i prawdę mówiąc zbytnio nie wiadomo co było przyczyną (no chyba że zostawiłem jakąś lampkę włączoną w aucie). Od razu pojechałem do serwisu i sprawdzili mi akumulator. Wynik - jak nowy. Praktycznie nic nie stracił ze swoich parametrów. Teraz jestem ciekawy czy jutro nie będę miał podobnej przygody. W poniedziałek biorą mi auto by naciągnąć paski, więc jakbym znów nie mógł odpalić to zostawię im kolejny temat do rozwiązania. Miał ktoś podobny problem?

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 08 gru 2017 22:15
przez marcin255
Fabryczne aku nie powinno jeszcze paść , miałem to samo 2 dni temu wróciłem z pracy autko w ciepłym garażu podziemnym na 2 dzień , zero odzewu no ale aku miał już 4.5 roku no i to Mazda . Cała doba ładowania odpalił od reki ale pojechałem i dla świętego spokoju aku wymieniłem .

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 25 lut 2018 23:12
przez foxx76
Pogoda nie skłania do prac przy samochodzie, ale podsumowując ostatnie 3 miesiące:
Problemy z rozładowanym akumulatorem już się nie wydarzyły. Bez względu jak długo stał i jak było zimno. Zatem wspomniany jednorazowy problem był spowodowany tym, że zostało jakieś oświetlenie nie wyłączone na kilka długich i zimnych dni.

Felgi kupione. Tak jak chciałem 18" ET40, lekko szersze i srebrne. Opona jest na lekkim naciągu. Felga idealnie zrównuje się z krawędzią nadkoli, więc nic nie wystaje. Oryginalne czujniki ciśnienia kupione. Wszystko zmontowane i czeka na wiosnę. Przy okazji okazało się, że otwory w nowych felgach są za małe, więc trzeba było jeszcze kupić nowe węższe nakrętki. Zdecydowałem się na stalówki (nie aluminiowe) w kolorze czarnym.

Płyn do spryskiwaczy też wam się kończy w tak zastraszającym tempie? Zaczynam się zastanawiać czy mi gdzieś nie ucieka. Przeważnie na całą zimę starczyły mi dwa zbiorniki 5L, a teraz już 4 zbiornik zacząłem. Wczoraj wypsikałem na odcinku 150km blisko 3L. Warunki na drodze były beznadziejne i sporo musiałem spryskiwać przednią szybę, ale i tak wydaje mi się, że to lekkie przegięcie.

Tablice rejestracja można jakoś zamontować bez ramek, ale bez przewiercania ich? Wczoraj, myjąc auto na myjni ciśnieniowej urwałem tablice przednią z ramką. Tablice umieściłem za szybą, pojechałem gdzie się śpieszyłem, wychodzę z auta, patrzę na Kijankę z daleka i stwierdzam, że lepiej wygląda. Da się kupić jakieś minimalistyczne ramki co nie zabierają tych 2cm pod tablicą?
Obrazek

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 26 lut 2018 00:33
przez vonski
Płyn tak schodzi przez spryski xenonów. Poprzednie auto miałem z xenonami, obecne bez i zużywam 1/5 płynu co kiedyś. W sumie to cały sezon letni przejeździłem na 2 butelkach.

Tapatalk @ Galaxy S7

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 26 lut 2018 15:09
przez Ryba4
Dokładnie jak mówi vonski. Choć ja w obecnych warunkach jadąc Krk-wro zużywam pół zbiornika, a nie mam ksenonów :-/

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 11 mar 2018 14:17
przez foxx76
Pierwsze prawdziwe "wiosenne" mycie w tym roku zaliczone. Ponad 5 godzin pucowania nadwozia, podwozia i wnętrza. Masa soli, piachu, błota, resztek opon. Nawet nie zdążyłem go nawoskować, ale jestem zadowolony z efektu. Niestety znalazłem dwa uszkodzenia:
Odprysk lakieru na masce. Małe. Około 2-3mm średnicy, ale zawsze coś:
Obrazek

No i ktoś mi objechał tylni zderzak. Na szczęście udało się dość ładnie spolerować i wygląda znośnie. Muszę pomyśleć nad jakimś prostym retuszem.
Obrazek

Za 2-3 tygodnie wymiana felg, opon, nakrętek, części naklejek i woskowanie. Auto po pozbyciu się kilogramów brudu zyskało sporo na wyglądzie. Oby już nie wróciły mrozy i śnieg.
Obrazek

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 11 mar 2018 15:30
przez George
Cacuszko.

Wysłane z SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 12 mar 2018 22:13
przez White Tiger
Czekamy na zdjęcia Procka na nowych felach :-) Ciekawe co to za 18-stki :roll:

Oglądałem Twój film w temacie modyfikacji układu wydechowy. Nie zastanawiałeś się wtedy może nad RAGAZZON EVO LINE?

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 13 mar 2018 08:55
przez lobo
foxx76 - Współczuję rysy i odprysku, ale auto i tak super wygląda :) Też jestem ciekawy nowych felg.

White Tiger - dzięki za namiar na ciekawy wydech. Masz może link do jakiegoś filmu jak to gra w Ceed/Pro Ceed GT?

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 13 mar 2018 09:32
przez White Tiger
Znalazłem 2 filmiki z układem wydechowym tej firmy zamontowanym w naszych GT-kach:

https://www.youtube.com/watch?v=1_VlsoXmmLo

https://www.youtube.com/watch?v=wyaf2zLXHXw

Ten z Giacuzzo też robi robotę ale chyba lepiej można spożytkować 1700 euro :cool:

https://www.youtube.com/watch?v=ucR3xDmHq5k

Niemniej na coś będę chciał się zdecydować w tym roku bo seryjny wydech jest po prostu słaby. Znajomi z 500-kami Abartha zjadają nas na śniadanie dźwiękiem swoich brzdąców :oops:

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 13 mar 2018 09:38
przez vonski
Pytanie tylko czy to jest dźwięk ze zmienionym tłumikiem końcowym czy całym układem? Bo jak całość trzeba wymienić, to koszt też wychodzi gruby

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 13 mar 2018 09:38
przez foxx76
White Tiger napisał(a):Czekamy na zdjęcia Procka na nowych felach :-) Ciekawe co to za 18-stki :roll:

Spójrz na moje logo :) Zakładałem je już na szybko na początku stycznia jak je dostałem by sprawdzić jak to wygląda. Jest spoko, ale... przy okazji naszła mnie myśl, że chyba przy okazji obniżę sprężyny o 2-3cm i wtedy dopiero będzie idealnie. Ale poczekajmy aż je założę, pooglądam je kilka dni i wtedy ewentualnie pojadę na wymianę sprężyn na trochę krótsze.

White Tiger napisał(a):Oglądałem Twój film w temacie modyfikacji układu wydechowy. Nie zastanawiałeś się wtedy może nad RAGAZZON EVO LINE?

Zastanawiałem, ale nie znalazłem filmiku jak to brzmi, a jak teraz widzę efekt, to zdecydowanie nie warto wydawać 3000zł. Mi wyszło koło 600zł i jeszcze w każdej chwili mogę sobie ustawić seryjny cichy wydech. Mój filmik powienienem nagrać w garażu, a nie na łące, to by brzmiał tak samo. Muszę się tym zająć :)

pro_cee'd GT 2014 foxx - nowe felgi

Napisane: 01 kwi 2018 22:36
przez foxx76
Przebieg: 42500 (13000km przejechane)
Nie wytrzymałem. Nie ważne, że na pomorzu ciągle około 0 stopni, a dzisiaj w nocy popada trochę śniegu. Dłużej już nie dało rady. Założyłem nowe felgi: Lenso Euro Style 5 (ES-5) 18" - szerokość 8", osadzenie ET40, kolor srebrny. Oczywiście nie obyło się bez nieprzewidzianych wydatków w postaci czujników ciśnienia (orginały Kia załatwiane przez salon). Niestety otwory na nakrętki w nowych felgach okazały się zbyt wąskie na orginalny klucz Kia, więc zdecydowałem się na nowe czarne stalowe nakrętki od TPI z przedłużką na klucz. Felgi są trochę szersze od orginalnych, więc opony są lekko naciągnięte. Osadzenie przesunęło rozstaw o kilkanaście milimetrów na zewnętrz, więc auto stoi bardziej szeroko. Wszystko mieści się w górnym obrysie nadkola. Auto prowadzi się bez zastrzeżeń.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przydałoby się obniżenie o te 3cm i byłoby idealnie, ale tym się zajmę jak będzie jakiś nagły przypływ gotówki, więc narazie zluzuje z dalszymi pracami. Teraz tylko odświeżenie naklejek, polerka, wosk.
Klocki hamulcowe - wygląda na to, że mam je do wymiany. Kto co wstawiał do swojego GT'ka? Jak zawsze rozważam ATE, bo zawsze to wstawiałem do swoich aut i nigdy się nie zawiodłem.