Strona 1 z 2

[C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 06 paź 2021 16:31
przez lobo
Witam ponownie szanownych Forumowiczów :)

Chciałbym ogłosić wszem i wobec mój powrót do marki KIA i przedstawić najnowszy nabytek - pseudonim Kurczak :D
Auto odebrane w dniu 2021-09-18. Na chwilę obecną przejechane 1600km. Silnik 1.6 T-GDI + 7DCT + najwyższa możliwa wersja wyposażenia (dostępna w Polsce i przed FL). Trzeba przy tym dodać, że niektóre elementy wyposażenia wykluczają się wzajemnie. W moim nie ma łopatek (wykluczenie z pakietem AEB), oraz nie ma grzanej przedniej szyby (wykluczenie z wentylowanymi fotelami).

Obrazek
Obrazek

Tutaj muszę zrobić szybki rys historyczny. Jest to moja 3 KIA. C2 Proceed, potem C2 GT FL, następnie przesiadłem się na i30 Fastback N Performance. Najlepiej z tych aut oceniam C2 GT (to ogólnie najlepsze auto jakim kiedykolwiek jeździłem przez "dłuższy okres czasu"). i30 FNP uległ poważnej awarii, przez co zostałem zmuszony do jeżdżenia zastępczym T-roc 1.0 TSI bieda edyszyn. Przemęczyłem się około 6k km i powiedziałem dość - szukam czegoś lepszego (najlepiej dostępnego od ręki). Trafił mi się XCeed w żółtym kolorze z silnikiem, który bardzo dobrze wspominam (i przy okazji całkiem bogatym wyposażeniem).

Jestem pozytywnie zaskoczony tym jak auto dobrze się prowadzi pomimo zwiększonego prześwitu (T-roc dosłownie przewracał się na zakrętach). To nie jest Hot hatch i nie traktuję go jako auta "do zapierdzielania", jednak w trybie sport można jeździć nim całkiem dynamicznie i komfortowo wyprzedać. Naczytałem się złych rzeczy o 7DCT, jednak na podstawie pierwszych przejechanych kilometrów, moja opinia jest pozytywna. W trybie normal nie jest szybka, ale też nie zamula - reaguje i przyśpiesza całkiem poprawnie do "normalnej" codziennej jazdy. Nie przeszkadza mi też czasami lekko słyszalna jej praca. Spalanie w porównaniu do i30N - średnio 4 litry mniej (można zejść do absurdalnie niskich dla mnie wartości jak 5.6 l/100km przy spokojnej jeździe drogami krajowymi). Wyposażenie robi też pozytywne wrażenie - w końcu mam wentylowane fotele. Na chwilę obecną jedyny wyraźny dla mnie minus to jednak przeciętne a nawet słabe wyciszenie. Czasami coś zaskrzypi (np. podłokietnik kiedy auto jest zimne), ale w tym przedziale cenowym - nie będę się czepiał.

Niedługo postaram się zrobić pierwszą/dodatkową wymianę oleju.

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 06 paź 2021 17:35
przez vonski
Gratuluję nabytku i witam z powrotem ;)

A można wiedzieć co się stało i30N? Bo poważnie rozważam te auto, ale coraz częściej słyszę, że synonimem trwałości to Hultaj nie jest...

Tapatalk @ Huawei P30

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 06 paź 2021 19:17
przez Norged
Czyli jednak Kia wciąż olewa sprawę wyciszenia.
Moja C2 to najgorzej wyciszone auto jakim kiedykolwiek jezdziłem, a jezdziłem juz wieloma autami teoreycznie nizszej klasy, np. Opel Astra H czy Corolla E11 - tam było cichutko w porownaniu z Ceed. Wrażenie podczas jazdy jest takie jakby gdzieś były niedomknięte drzwi.
Jesli uda mi się to sprzedac to raczej juz nigdy nie wrócę do tej marki.
Na czym u Ciebie polega słabe wyciszenie ? Słychać silnik czy koła czy jedno i drugie ?

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 06 paź 2021 19:22
przez S6Sbk
vonski napisał(a):Gratuluję nabytku i witam z powrotem ;)

A można wiedzieć co się stało i30N? Bo poważnie rozważam te auto, ale coraz częściej słyszę, że synonimem trwałości to Hultaj nie jest...

Tapatalk @ Huawei P30


Też jestem ciekawy. Jak do tej pory nie spotkałem nigdzie w sieci opinii o niskiej wytrzymałości, ale to w sumie żaden dowód bo internet wszystko przyjmie (lub nie przyjmie).
Co do wyciszenia - zakładam że znowu nadkola. Ja u siebie planuję zrobić przód i tył. Dzwoniłem już do jednej firmy z Tychów - 1800 zł +/- za taką operację. Mało to nie jest, ale jeśli obcięło by te 2-3 dB, tak jak obiecują (czyli efektywnie zmniejszyło głośność w środku o bodajże połowę, z tego co czytałem), to chyba byłoby warto nad tym pomyśleć.
A Xceed spoko, chociaż kolor nie moja baja kompletnie. Rok produkcji 2021 czy 2020 (logo jeszcze stare ;p)?

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 06 paź 2021 19:26
przez lobo
vonski napisał(a):Gratuluję nabytku i witam z powrotem

A można wiedzieć co się stało i30N? Bo poważnie rozważam te auto, ale coraz częściej słyszę, że synonimem trwałości to Hultaj nie jest...


1. Dzięki. Ja z kolei gratuluję wydechu :)

2. Wadliwy wtryskiwacz lał tyle paliwa, że przepaliło tłok a potem efekt domina. Silnik do wymiany. Ja osobiście jestem zawiedzony, ale jednak duży plus dla Hyundaia bo z gwarancji mam dostać cały nowy silnik z kompletnym osprzętem. Jest szansa, że dostanę z tej okazji mocniejsze turbo. i30N miały już 4 różne turbo, liczę na wersję D0, która była "wstępem" do wersji E0 po FL. Te mają niezły gift z fabryki bo pokazują 300KM + i jeszcze duży zapas (w przeciwieństwie do 2 pierwszych modeli).

Wygląda na to, że ja miałem pecha bo inni upalają je regularnie (w tym na torach) i nic się nie dzieje (poza zużyciem opon i hamulców). "Nieszczęśnicy od 2 biegu z CTR" nie mają tak dobrze jak ja i muszą się bujać sami ze swoim problemem. Na tle innych HH i30N pod względem trwałości (i możliwości napraw na gwarancji) jednak wypada bardzo dobrze.

Edycja (07 paź 2021 10:34):
N szybciej są rozbijane niż same się psują :) Widziałem na grupie fb N trochę "zdemaskowanych okazji" gdzie znalazł się np. poprzedni właściciel i pokazał zdjęcia jak auto było zmasakrowane, a na aukcji opis "bezwypadkowe, delikatna obcierka, poduszki nie wystrzelone" (a wypaliły wszystkie). Inna sytuacja - igełka przywieziona "z zachodu" :P, z "pięknymi" chromowanymi elementami i jasnym środkiem reflektorów (tymczasem N zawsze miały je czarne - naprawiane częściami od zwykłego i30)...

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 06 paź 2021 19:26
przez vonski
Norged napisał(a):Czyli jednak Kia wciąż olewa sprawę wyciszenia.
Moja C2 to najgorzej wyciszone auto jakim kiedykolwiek jezdziłem, a jezdziłem juz wieloma autami teoreycznie nizszej klasy, np. Opel Astra H czy Corolla E11 - tam było cichutko w porownaniu z Ceed. Wrażenie podczas jazdy jest takie jakby gdzieś były niedomknięte drzwi.
Jesli uda mi się to sprzedac to raczej juz nigdy nie wrócę do tej marki.
Na czym u Ciebie polega słabe wyciszenie ? Słychać silnik czy koła czy jedno i drugie ?
Przejedź się Fiatem mojej żony (4 letni 500X, żaden stary rzęch), to szybciutko docenisz ciszę w Kii ;)) A cenowo to ta sama półka.

Tapatalk @ Huawei P30

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 06 paź 2021 19:48
przez lobo
S6Sbk napisał(a):Co do wyciszenia - zakładam że znowu nadkola. Ja u siebie planuję zrobić przód i tył. Dzwoniłem już do jednej firmy z Tychów - 1800 zł +/- za taką operację. Mało to nie jest, ale jeśli obcięło by te 2-3 dB, tak jak obiecują (czyli efektywnie zmniejszyło głośność w środku o bodajże połowę, z tego co czytałem), to chyba byłoby warto nad tym pomyśleć.
A Xceed spoko, chociaż kolor nie moja baja kompletnie. Rok produkcji 2021 czy 2020 (logo jeszcze stare ;p)?


Ja słyszę nadkola, bagażnik + szumy opływowe (z okolic przednich słupków). Nie jest z tym źle (bo gdyby było to wybrałbym inne auto ;) ), jednak na tle ogólnie dobrego wrażenia jakie Xceed robi to jest do poprawy. Też planuję oddać na wygłuszenie do jakiejś firmy, która robi to dobrze (jeszcze nie szukałem).

To wersja przed FL (wspomniałem o tym w pierwszym opisie :) ), rocznik produkcji 2021. Wersja FL dostała nowe logo i pozmieniany cennik, w tym wycięte niektóre składniki "pakietów". Na plus w FL można zamówić czarną podsufitkę :P

Norged napisał(a):Czyli jednak Kia wciąż olewa sprawę wyciszenia.
Moja C2 to najgorzej wyciszone auto jakim kiedykolwiek jezdziłem, a jezdziłem juz wieloma autami teoreycznie nizszej klasy, np. Opel Astra H czy Corolla E11 - tam było cichutko w porownaniu z Ceed. Wrażenie podczas jazdy jest takie jakby gdzieś były niedomknięte drzwi.
Jesli uda mi się to sprzedac to raczej juz nigdy nie wrócę do tej marki.
Na czym u Ciebie polega słabe wyciszenie ? Słychać silnik czy koła czy jedno i drugie ?


Bardzo denerwował mnie zastępczy T-roc. Bieda wersja doskwierała na każdym kroku, a silnik i jego parametry dobre chyba dla tetryka. Jednak o dziwo wyciszenie miał wyraźnie lepsze (dramat tylko był podczas deszczu - bo odgłos kropel spadających na dach zagłuszał całkowicie możliwość rozmowy w aucie :szok: ).
Dźwięk silnika mi nie przeszkadza, ale wspomniane wyżej nadkola, bagażnik i (chyba) słupki. Z okolic okna dachowego nic nie słyszę (choć tego obawiałem się najbardziej pod kątem niepożądanych dźwięków :) )

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 06 paź 2021 19:58
przez Norged
vonski napisał(a):Przejedź się Fiatem mojej żony (4 letni 500X, żaden stary rzęch), to szybciutko docenisz ciszę w Kii ;)) A cenowo to ta sama półka.

Tapatalk @ Huawei P30

Moje stare rzęchy własnie jezdziły o wieeeele ciszej niż Ceed.
A kiedy mogłbym sie umówić z małżonką na przejazdzkę 500X ? :-)

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 06 paź 2021 20:00
przez vonski
Lepiej szybko, bo mam go dość i planuje sprzedać ;-)

Tapatalk @ Huawei P30

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 07 paź 2021 08:28
przez bielaPL
Mam sentyment do tego koloru po matizie :grin: z postu wnioskuje że i30N dalej się robi, ty miałeś dosyć troca zastępczego, poszedłeś do salonu i wziąłeś co aktualnie mieli na stanie i jako tako spełnia w miare wymagania? Jeżeli tak to grubo :grin: . Chociaż u mnie była też szybka akcja z zakupem, czaiłem i czaiłem się ze zmianą, ceny szły i szły w górę, ale jak mi wyskoczyła reklama ceeda z wyprzedaży i przepatrzyłem oferty to generalnie była to rewelacja cenowa. Wyposażeniowo był skok, wielkościowo też, silnika trochę się bałem (nie mieli w ceed do testu) ale jest poprawny.

Z serii N korci mnie jeszcze cały czas i20N...

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 07 paź 2021 08:38
przez lobo
bielaPL napisał(a):Mam sentyment do tego koloru po matizie z postu wnioskuje że i30N dalej się robi, ty miałeś dosyć troca zastępczego, poszedłeś do salonu i wziąłeś co aktualnie mieli na stanie i jako tako spełnia w miare wymagania? Jeżeli tak to grubo . Chociaż u mnie była też szybka akcja z zakupem, czaiłem i czaiłem się ze zmianą, ceny szły i szły w górę, ale jak mi wyskoczyła reklama ceeda z wyprzedaży i przepatrzyłem oferty to generalnie była to rewelacja cenowa. Wyposażeniowo był skok, wielkościowo też, silnika trochę się bałem (nie mieli w ceed do testu) ale jest poprawny.


Dla mnie ten kolor jest ciekawy (takiego jeszcze nie miałem :D ). Tak naprawa N potrwa niestety (obecna dostępność części/podzespołów i terminy dostaw). Wybór XCeeda wyglądał właśnie tak jak to streściłeś :) Obejrzałem jeszcze kilka innych aut (z różnych segmentów), ale Kurczak zrobił najlepsze wrażenie z zachowaniem rozsądnej ceny.

bielaPL napisał(a):Z serii N korci mnie jeszcze cały czas i20N...


Mnie też kusi i20N (szczególnie jako auto typowo do zabawy :) )

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 07 paź 2021 14:50
przez vonski
Pierwsze recenzje i20N są bardzo pozytywne i kuszące. Osiągi jak starszy brat mimo dużo słabszego silnika, równie dobre prowadzenie. Tylko wydech nie robi popcornu tak jak i30N

Tapatalk @ Huawei P30

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 21 paź 2021 19:33
przez lobo
Zamówiłem dziś komplet opon: WinterContact TS 870 P 235/45 R18 98 V XL, FR
Kryteria wyboru:
- moja własna dobra opinia na podstawie zużytego kompletu w C2 GT (model 850), potem zużyty komplet w i30N (model 860). Opona oferuje naprawdę dobrą przyczepność i polecam do aut o mocy 200+.
- niska masa opony (najniższa na podstawie danych z Tyre Reviews z pomiędzy interesujących mnie modeli),
- nowy model więc gwarancja, że nie przyślą mi "nowego leżaka z datą produkcji z przed 3 lat",
- bardzo dobre wyniki zbliżonej rozmiarem w teście na kanale Tyre Reviews,

Edycja:
Opony dotarły dziś. Wymiana w poniedziałek. Poniżej zdjęcia zestawu do ważenia, oraz realnej wagi zamówionej opony. Przed pomiarem oczywiście tarowanie z linką oraz testowy pomiar odważnika 3 kg (sprzęt jak na swoją niską cenę okazał się całkiem dokładny).

Waga WinterContact TS 870 P 235/45 R18 98 V XL wynosi 10.5 kg

Obrazek
Obrazek

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 22 paź 2021 13:01
przez Ryba4
lobo napisał(a): niektóre elementy wyposażenia wykluczają się wzajemnie. W moim nie ma łopatek (wykluczenie z pakietem AEB), oraz nie ma grzanej przedniej szyby (wykluczenie z wentylowanymi fotelami).

Oho, widzę że idziemy śladem Mercedesa... No tak, jak naśladować to najlepszych.. szkoda że nie w tym co trzeba.
A może ja nie chcę skrobać szyby w zimie a jednocześnie chłodzić d*** w lecie ?

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 22 paź 2021 13:14
przez lobo
Ryba4 napisał(a):Oho, widzę że idziemy śladem Mercedesa... No tak, jak naśladować to najlepszych.. szkoda że nie w tym co trzeba.
A może ja nie chcę skrobać szyby w zimie a jednocześnie chłodzić d*** w lecie ?


Dobrze skomentowane :)
Co do śladu Mercedesa - w Stingerze i w ProCeed coś by się znalazło ;)
Najważniejsze żeby KIA nie psuły się tak jak Mercedesy. Nie chodzi mi o przypadek tego "trzęsącego się" ;) (GLA znajomego więcej stoi w serwisie niż jeździ)

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 22 paź 2021 14:04
przez Renegade
lobo napisał(a):Co do śladu Mercedesa - w Stingerze i w ProCeed coś by się znalazło ;)


Choćby same nawiewy :D

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 25 paź 2021 14:31
przez lobo
Zimowe opony założone. Oryginalna felga 18" z XCeed waży 12 kg. Będzie z czego zejść. Zobaczymy na co pozwolą fundusze, ale docelowo okolice 8kg (ewentualnie 9kg jeżeli trafi się w tej wadze coś co będzie mi się podobało :) ).

Obrazek

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 25 paź 2021 16:36
przez vonski
8kg to bys musiał pójść bardzo w premium...

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 25 paź 2021 16:53
przez lobo
Biorę pod uwagę np OZ HyperGT HLT oraz Tomason TN25. Tanie nie są, ale czy to takie premium? Moim skromnym zdaniem - nie. Premium to byłoby MB Design MF1.
Zobaczymy czy zostanę przy fabrycznym rozmiarze felgi, czy nie. Bo jeżeli fabryczny to ogólnie może być problem ze znalezieniem czegoś sensowego (pod kątem wagi).

Jeżeli masz jakieś propozycje co do lekkich felg to proszę o podpowiedź.
Mój rozmiar fabryczny to:
- średnica: 18"
- szerokość: 7.5"
- rozstaw śrub: 5x114.3
- ET45

Edycja:
Cofam moje zdanie, że OZ nie są premium :) Uznajmy, że są, a ja zastanawiam się nad takimi (waga 8kg i niekoniecznie w tym kolorze):

https://tomason-shop.de/de/felgen/Tomason/TN25_Superlight_mattgraphite/18_zoll/5x114,3/Tomason_TN25_Superlight_8,0x18_5x114,3_ET45_NB72,6_Mattgraphite-Winterfest

Re: [C3X][XL+PRE+AEB+PNS] Kurczak by lobo

Napisane: 25 paź 2021 20:10
przez vonski
Ja mam OZ i najlżejsze nie są... Chyba ponad 10kg z tego co pamiętam.
Te Tomasony ładne, ale to 8", mogą lekko wystawać. U mnie OZ też nie są idealnie w linii nadwozia

Tapatalk @ Huawei P30