Strona 3 z 3

Re: [C3] SW 1,4TGDI 2020

Napisane: 01 paź 2020 17:18
przez Marcinek82
No wiec w C3 jest taki jak na foto. Co prawda sprezynka w korku jest dosyc twarda ale tez wystarczy ze lekko cisnienie ruszy ten kapsel i plyn/para ucieka tym malym otworkiem widocznym na wlewie. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: [C3] SW 1,4TGDI 2020

Napisane: 01 paź 2020 17:41
przez Pitrek
Ciekawe czy zasada działania taka jak w termostacie, bo wygląda podobnie ten korek xD

Re: [C3] SW 1,4TGDI 2020

Napisane: 01 paź 2020 18:16
przez gzyms
Trzeba jakiegoś dobrego admina poprosić o przeniesienie postów nt. ubytku płynu do jakiegoś starego lub utworzyć nowy wątek ;)


Po za tym ciekawe czy taka dziurka odpowietrzająca jest w c2? Inna sprawa jeśli płyn paruje to na bank powinien się gdzieś kondensować, zostawiając plamę, osad, tłuszcz. Cokolwiek. Ja nic nie zaobserwowałem.

Re: [C3] SW 1,4TGDI 2020

Napisane: 07 paź 2020 21:11
przez pioteer
Marcinek82 napisał(a):Co prawda sprezynka w korku jest dosyc twarda ale tez wystarczy ze lekko cisnienie ruszy ten kapsel i plyn/para ucieka tym malym otworkiem widocznym na wlewie.


to tylko zabezpieczenie ciśnieniowe by nie rozerwało układu.. w normalnych warunkach(gdy płyn się nie gotuje) nic tam nie ucieka.. chyba że korek wadliwy i ma za słabą sprężynkę ;)

Re: [C3] SW 1,4TGDI 2020

Napisane: 08 paź 2020 14:54
przez Marcinek82
Toz tez to napisalem, pytanie tylko jakie to sa "normalne warunki"? [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] teoretycznie jadac autostrada plyn chlodniczy powinien miec b.dobre chlodzenie.
Jak pisalem, narazie bede obserwowal a jak cos to niech sie ASO glowi o co chodzi.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: [C3] SW 1,4TGDI 2020

Napisane: 08 paź 2020 17:26
przez gzyms
Marcinek82 napisał(a):Toz tez to napisalem, pytanie tylko jakie to sa "normalne warunki"? [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] teoretycznie jadac autostrada plyn chlodniczy powinien miec b.dobre chlodzenie.
Jak pisalem, narazie bede obserwowal a jak cos to niech sie ASO glowi o co chodzi.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
TTTM standardowa odpowiedź w aso ;)

Re: [C3] SW 1,4TGDI 2020

Napisane: 09 paź 2020 19:38
przez Marcinek82
Jesli TTTM i dolewki beda takie jak mialem w c2 (w ciagu 6 lat dolalem moze 500ml), to pal licho. Gorzej jak bede tyle dolewal co pol roku. Cos kolo tego (tzn. ok. 500ml od min do max) ostatnio dolalem - troche ponad 200ml plynu + reszta woda destylowana.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: [C3] SW 1,4TGDI 2020

Napisane: 11 paź 2020 14:12
przez gzyms
Marcinek82 napisał(a):No wiec w C3 jest taki jak na foto. Co prawda sprezynka w korku jest dosyc twarda ale tez wystarczy ze lekko cisnienie ruszy ten kapsel i plyn/para ucieka tym malym otworkiem widocznym na wlewie. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
O a ja odkryłem w 1.6 gdi (cf2) coś takiego. Locha niesamowita. Ma jakieś 5 mm średnicy. Czy po 27kkm możliwe jest, że to jest przyczyna ubytku płynu? Obrazek

Re: [C3] SW 1,4TGDI 2020

Napisane: 12 paź 2020 02:11
przez Magikrealista
gzyms napisał(a):
Marcinek82 napisał(a):No wiec w C3 jest taki jak na foto. Co prawda sprezynka w korku jest dosyc twarda ale tez wystarczy ze lekko cisnienie ruszy ten kapsel
O a ja odkryłem w 1.6 gdi (cf2) coś takiego. Locha niesamowita. Ma jakieś 5 mm średnicy. Czy po 27kkm możliwe jest, że to jest przyczyna ubytku płynu? Obrazek


To fabryczny otwór też mam taki. Tędy ma wychodzić powietrze (ale nie płyn )kiedy układ się odpowietrza. Niedawno wymieniałem to zgłębiłem temat.

Re: [C3] SW 1,4TGDI 2020

Napisane: 12 paź 2020 06:30
przez gzyms
Magikrealista napisał(a):
gzyms napisał(a):
Marcinek82 napisał(a):No wiec w C3 jest taki jak na foto. Co prawda sprezynka w korku jest dosyc twarda ale tez wystarczy ze lekko cisnienie ruszy ten kapsel
O a ja odkryłem w 1.6 gdi (cf2) coś takiego. Locha niesamowita. Ma jakieś 5 mm średnicy. Czy po 27kkm możliwe jest, że to jest przyczyna ubytku płynu? Obrazek


To fabryczny otwór też mam taki. Tędy ma wychodzić powietrze (ale nie płyn )kiedy układ się odpowietrza. Niedawno wymieniałem to zgłębiłem temat.
Ale ciecz zawsze paruje. Powierzchniowo a po przekroczeniu pewnej temp. całą objętością. Czy zatem ten odpowietrznik może być przyczyną szybkiego ubytku płynu? Jednak to oznacza za wysoka temp. w układzie?

Re: [C3] SW 1,4TGDI 2020

Napisane: 12 paź 2020 11:15
przez Marcinek82
Nie koniecznie. Ciecz zawsze paruje, wiec wystarczy nawet 80st.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: [C3] SW 1,4TGDI 2020

Napisane: 11 lis 2020 22:19
przez Marcinek82
Jako ze temperatury juz dosyc niskie, a w najblizszym czasie chyba do niemcowni pojade, tak wiec trza bylo auto obuc w zimowe gumy.
Opony Nokian WR D4 na czarnych felgach Alcar. Poczatkowo chcialem grafitowe, ale stwierdzilem ze wezne czarne. I musze przyznac ze czarne bardziej pasuja do auta :-) choc na fotkach to..., wyglada to srednio.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: [C3] SW 1,4TGDI 2020

Napisane: 11 lis 2020 23:24
przez vonski
Wygląda średnio, bo są małe. Ale na pewno lepiej pasują czarne

Tapatalk @ Huawei P30

Re: [C3] SW 1,4TGDI 2020

Napisane: 12 lis 2020 00:24
przez Marcinek82
No 16, 205/55. Swoja droga to srednica tego kola to ok. 1cm mniejsze niz 225/45/17.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka