Strona 1 z 1

[C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 30 gru 2019 19:55
przez Flexxy
Witajcie!
Jestem Marek „Flexxy” .
Poniżej przedstawiam Wam historię związaną z moim autem czyli KIA CEED JD 1.6 CRDI 94 kW .
Kijanka trafiła do naszej rodziny w 2013r. najpierw jako auto firmowe użytkowane przez pracownika następnie trafiła pod moje skrzydła i tak zaczęła się nasza przygoda, która trwa do dzisiaj.
Przez te kilka lat podczas trwania leasingu auto nabiło niewiele bo ok. 70 tyś. km . bez jakichkolwiek przygód. Auto wpadło w moje ręce właśnie przy takim stanie licznika. W dwa lata zrobiłem nią kolejne 70 tysięcy km.. :szok: Po drodze przy 130 tysiącach i w sumie 5 latach wysiadło sprzęgło .. W 2017 roku podczas wyprawy na Białystok jakaś babeczka w złocistym kolorze włosów, która zamiast hamulca wcisnęła gaz, postanowiła zaparkować na moim aucie pod sklepem – przez to miałem za darmo malowany ponownie przedni zderzak. Również w trakcie tej wyprawy zostawiłem na przeprawie przez wodę na działkę kumpla osłonę spod silnika..
Auto służy mi również do celów zarobkowych, wożę nim często różne towary, czasem o łącznej masie oscylującej w granicach 450 kg bez przyczepy oraz ok. 1 T z przyczepą. Przez wyciąganie tych towarów z bagażnika mam dosyć zjechany tylni zderzak, co jest jedynym większym lakierniczym mankamentem samochodu no plus ewentualnie jakieś dziwne odbarwienia przy tylnych progach w kolorze słomkowym :wtf: . Fabrycznie auto nie posiadało haka, jednak tak jak wyżej pisałem, musiałem go zamontować, szkoda było samochodu i zderzaka.. :doh:
Jako, że mam dosyć „ciężką nogę”,a od samego początku przeszkadzała mi mała ilość koni mechanicznych, a że nie mogłem sobie pozwolić na odmianę GT ze względu na ilość robionych kilometrów rocznie plus ciąganie przyczepy zacząłem się zastanawiać nad delikatnym tuningiem ale zawsze stwierdzałem , że nie ma sensu bo po co ładować kasę w auto.
W tym roku postanowiłem to zmienić. Zacząłem od wymiany hamulców z seryjnych tarcz na wentylowane i nawiercane firmy Mikado, wraz z klockami ofraz obszyciu kierownicy skórą oryginalna była zniszczona. Wleciały nowe sprężyny Eibachy ProSport’y (- 20 mm) - szukałem twardszych auto bardzo skakało na nierównościach tylko takie znalazłem. Po jakimś tygodniu wylał się amortyzator z przodu, zapadła więc decyzja o zamontowaniu nowych. Został wymieniony komplet zawieszania przód tył, wraz z łożyskami i poduszkami McPhersona z przodu. Zdemontowałem seryjny intercooler na polecany przez firmę Fmic . Zabieg ten spowodował, iż do dnia dzisiejszego nie posiadam klaksonu oraz w jakiś sposób przyblokowałem czujnik temperatury zewnętrznej, przez co w grudniu przy temperaturze zewnętrznej wynoszącej przy odpaleniu 14 stopni Celsjusza na autostradzie, przy mocnym ciśnięciu na komputerze pojawiła się wartość 27 stopni :D.
Autko przeszło chip tuning, ze 128-konnej kijaneczki zmieniło się w 158-konnego demona prędkości, który zrywa asfalt. Postawiłem też na pełen przelot – wiadomo nie jest to benzyna, ale mechanik powiedział, że się wydech blokuje, więc wyleciały wszystkie puchy razem z DPF-em, dzięki czemu kia przy każdym popuszczaniu pedała gazu, wydaje z siebie charakterystyczny dźwięk, który jest nie do podrobienia. Dzięki temu sąsiedzi słyszą mnie na osiedlu, mimo, iż jestem jeszcze w sąsiedniej miejscowości :D .
Jako, że jestem bardzo zbzikowany na punkcie tego samochodu- dalej było mi mało. Po zabłądzeniu w internecie obejrzałem film pt. : „ WAZZUP – Kilka podpowiedzi Jak Sprawniej Okleić Lampy Folią | Dubai Style” – stwierdziłem , że czas spróbować swoich sił. Wyszło jak wyszło, trzyma się- wygląda ciekawie. Zastanawiałem się co jeszcze mam zrobić, aby poczuć się
w aucie tak komfortowo, jak w domu. Sracza oczywiście nie zamontowałem, jeśli o tym pomyśleliście :biggrin: .
I tym sposobem, zaraz po tym jak żona pokazała mi na czym polega kupowanie na „aliexpress”, utonąłem na kilka godzin w poszukiwaniu dodatków. Moim oczom ukazało się ono- 9calowe radio z dotykowym ekranem. Pomyślałem, że muszę je mieć :P . Siedzieć - siedzi , ostatnio przeczytałem jakiś wątek na forum odnośnie radia właśnie z Chin i forumowicz pisał tam , że musiał szlifować ramkę itd. Ja nie miałem takiego problemu.. Wstawiłem i jest - chyba, że jak zwykle zrobiłem coś nie do końca.. Pożyjemy zobaczymy :P
Miałem zamawiać felgi przed świętami, jednak dźwignięcie mocy oraz cudowne przyczepy przyczyniły się do szybszego zużycia sprzęgła, dzięki czemu od dwóch tygodni posiadam nowe kompletne sprzęgło Sachsa (poprzednie wykończyłem przy 130 Tyś km tak jak wcześniej wspominałem). Przy okazji wymiany sprzęgła, wprawne oko zaprzyjaźnionego mechanika zauważyło zapocenia na turbosprężarce – sytuacja ta postawiła mnie przed dwoma ścieżkami. Pierwsza to regeneracja turbiny, a druga to modyfikacja turbiny na hybrydową i możliwość dźwignięcia mocy. Wciąż walczę ze sobą, a raczej z małżonką (zastanawiam się jak jej powiedzieć, że zamiast do Chorwacji na wczasy pojedziemy nad polskie morze :D ) .
Myślę, że luty będzie optymalnym miesiącem, w którym zakupie zestaw na najbliższe lato, a także „liznę” american style – może akurat będzie to współgrało z całością. Nie ukrywam, że korci mnie także kupno spoilera ( do diesla??! ) oraz oklejenie wszystkich plastików w środku folią carbon, ze względu na ich zużycie. W planach również zrobienie dolotu - seryjny niby daje radę ale przez chałupnicze podejście do tematu montażu intercoolera delikatnie jest przywalany maską samochodu :P Zastanawiałem się nad zmianą koloru auta jeśli nie to , to na pewno korekta lakieru.. Aaa i byłbym zapomniał- jedynym ogniskiem korozji na samochodzie jest cudowny znaczek na tylnej klapie. Ale to zobaczycie na zdjęciach w załączniku.
Pozdrawiam i życzę szerokości !
Marek "Flexxy"

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
a tu poniżej te chyba odpryski..które są po obu stronach :icon_evil:
Obrazek
zapomniałem dodać wykresu.. :P
Obrazek
aaa no i ten znaczek :x
Obrazek

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 30 gru 2019 21:50
przez Peter007
To radio się tam mieści czy to tylko na zdjęciu tak wygląda, że nie weszło?
Znaczek wymień jak Cię tak razi

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 30 gru 2019 22:15
przez Adam Garstka
Mi wymieniliObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 31 gru 2019 05:57
przez Moriok88
Jeśli już wymieniłeś IC i pozbyłeś się ekologii to jedynym słusznym wyborem jest włożenie hybrydy. Oczywiście musisz wybrać dobra firmę na zrobienie takiej (Perun turbo czy Profi turbo). Koszt w stosunku do regeneracji to +500 zł wiec nie majątek. Na takim setupie możesz liczyć na spokojnie 175 km i 380 nm. Wiadomo sprzęgła w ceedach są zrobione z tektury i będziesz musiał liczyć się z ponad częstymi wymianami :) Jeśli chcesz iść dalej w zmiany wizualne, przy takiej mocy aż prosi się o zmianę zderzaka na tego z GT czy GT-line :) auto dostanie pięknego wyglądu :) - Poszukaj na forum, był temat zmiany i co jest dokładnie potrzebne :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 31 gru 2019 11:01
przez Flexxy
Peter007 napisał(a):To radio się tam mieści czy to tylko na zdjęciu tak wygląda, że nie weszło?


@Peter007 Mieści, tylko różnica kolorów między ramką ( Piano Black) a konsolą główną czyli niby aluminium i czarnym matowym plastikiem.. :P choć liczę , że zobaczę jak to wygląda u kogoś innego, zawsze idzie wyciągnąć poprawić :)

@Moriok88 powoli wszystkie zmiany będę wdrażał, najpierw ta turbina na to liczę gdzieś ok. 3 tysięcy, plus zestaw na lato alu + opony to ok. 5 tysięcy , potem jakieś renowacje lakieru no i olej z filtrami zmieniam praktycznie co 3 miesiące :P - Dzięki za namiary na te firmy, profi turbo mnie olewa od 2 tygodni , więc po Nowym Roku uderzę do Peruna .

@Adam Garstka - była jakaś akcja czy na gwarancji? bo mi się skończyła z jakieś 2 lata temu po przejechaniu 160 tyś :mrgreen:

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 31 gru 2019 11:20
przez Moriok88
Ja mam turbo od Peruna. Koszt 1500 zł + Strojenie 1000 zl + EGR OFF 300 zł.

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 01 sty 2020 21:28
przez Magikrealista
Z kopiowaniem pomysłów wazzupa to lepiej uważać :P

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 02 sty 2020 07:13
przez pioter
Flexxy napisał(a):że zamiast do Chorwacji na wczasy pojedziemy nad polskie morze


Czyli chcesz wydać więcej na wczasy? Przy takich wydatkach na furę?

I tak jak napisał Magikrealista - czasami dobrze zastanowić się przed modyfikacjami, żeby nie skończyły się - w najbardziej miękkiej wersji - utratą dowodu rejestracyjnego.

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 02 sty 2020 12:01
przez Adam Garstka
Emblemat wymienili na gwarancji ale ten z tyłu zaczyna wyglądać podobnie.
Co do wakacji to może Czarnogóra jeszcze taniej niż w Chorwacji.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 03 sty 2020 13:55
przez Flexxy
Moriok88 napisał(a):Ja mam turbo od Peruna. Koszt 1500 zł + Strojenie 1000 zl + EGR OFF 300 zł.
Napisałem do nich i mi odpisali cytuje : Niestety nie modyfikujemy tych turbosprężarek. Możemy ją naprawić , koszt 600-1050 netto, uzależniony od stanu turbosprężarki.

Także szukamy dalej [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 03 sty 2020 15:22
przez Moriok88
A to dziwne bo moja tam była (aczkolwiek wracała na gwarancji) :p


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 13 kwi 2020 15:08
przez Flexxy
Czas na mały update :D

Na początku marca po przejechaniu ok. 2 tyś km po regeneracji pompy wtryskowej autko odmówiło posłuszeństwa ( lewe powietrze dostało się do układu paliwowego)

Obrazek


Później nadszedł czas wirusa,
więc znalazło się trochę czasu na ogarnięcie samochodu, mycie zewnętrzne i wewnętrzne, plus założenie kół letnich i usunięcie emblematów z tylnej klapy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Minął z tydzień czasu i stwierdziłem , że wszystko ładnie się zgrywa ale można by było pomalować zaciski i okleić szyby. Jak stwierdziłem tak zrobiłem efekt możecie zobaczyć poniżej:

Tu przód, niestety tarcze 280 mm bo koła na zimę to 15 więcej się nie zmieści :(
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W najbliższym czasie, autko leci do lakiernika na poprawki, plus polerkę, i prawdopodobnie do jakiegoś spa na odnowienie wnętrza ;)
Muszę pomyśleć nad zmianą amortyzatorów na jakiś gwint lub znaleźć jakiś lepszy pomysł jak obniżyć go troszeczkę, bo po zmianie kół na letnie poszło dosyć do góry i zaczęło zamiatać tyłkiem na rondach ;)

Pozdrawiam i szerokości!

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 13 kwi 2020 17:01
przez vonski
Ładnie. No może nie licząc tych naklejek z tyłu, bo osobiście tego nie lubię, ale nie neguje.
Blachy STA to można spota się umawiać ;)

Tapatalk @ Galaxy S10e

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 13 kwi 2020 20:20
przez Magikrealista
No koła to bajeczka i zaciski ładnie wyszły :P

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 14 kwi 2020 06:25
przez foxx76
Zajebiste felgi. Nie ważne do czego je przymierzałem, zawsze pasowało wizualnie. Gorzej by pasowało na śruby, lub cenowo. Więc wybór perfect! :spoko:

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 14 kwi 2020 07:19
przez Pitrek
Felgi kozak! - szykuje się na zimowe właśnie takie 2 komplecik :D

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 15 kwi 2020 20:31
przez yaro8558
Witam,
Czym malowałeś zaciski?

Re: [C2] HB 1.6 D4FB

Napisane: 16 kwi 2020 05:59
przez Pitrek
yaro8558 napisał(a):Witam,
Czym malowałeś zaciski?


Najlepiej kupić używane zaciski i oddać na piaskowanie itp. ;p

Ja swoje malowałem 3 lata temu jakąś zwykłą farbą do zacisków, dobrze wyczyścić odtłuścić i efekt na 2 -3 lata