[C1FL] Cee'd 2010 HB + "Pakiet Sport"
Napisane: 08 paź 2019 12:42
Witam wszystkich!
Jako że jestem już na forum trochę czasu postanowiłem w końcu pochwalić się swoim „projektem” jakim było doposażenie swojego ceed’a w elementy wizualne z wersji sport (FWC).
Inspiracją projektu był cee’d JanuszaF który seryjnie posiadał ten pakiet.
Między czasie poznałem marcusa9550 który bardzo mi pomógł (merytorycznie oraz praktycznie) w realizacji mojego projektu – Wielkie dzięki !!!!
Zatem zacznijmy od początku.
Ceed’a zakupiłem w maju 2017 r. W momencie poszukiwania nowego samochodu nie szukałem konkretnej marki. Filtry były proste: Hatchback, Turbo diesel powyżej 100 km, Polski salon, przebieg do 150 tys km, cena do 25 tys zł oraz rok produkcji po 2008 r. Na początku miał być Opel Astra H 1.9 cdti. Niestety wybrany model został sprzedany jak byłem w drodze po niego. 2 dni po nieudanym zakupie Opla wyskoczyło ogłoszenie właśnie Ceed’a który spełniał kryteria moich filtrów.
Właścicielem Ceed’a był starszy Pan. Wersja wyposażenia M które bardzo mi odpowiadało (w szczególności: klima automatyczna, składane lusterka, zestaw głośnomówiący), rok produkcji 2010 (pierwsza rejestracja czerwiec 2011 – samochód miał jeszcze rok gwarancji.), przebieg 133 tys km, 1.6 crdi 115 km.
Szybka negocjacja ceny, umowa podpisana i już byłem właścicielem nowego pojazdu. Lakier w dniu zakupu był w stanie idealnym. Niestety starszy Pan oszukał mnie trochę .Na lakierze położony był wosk koloryzujący który po ok pół roku spłyną z lakieru odkrywający rysy…. Czasami się zastanawiałem czy on tym samochodem nie parkował w krzakach agrestu na działce.
A teraz chronologiczne etapy pracy nad autem (cały „projekt” trwał od 06.10.2018 do 05.10.2019).
Na pierwszy ogień poszedł zakup alufelg. Bardzo podobały mi się ori felgi 17” tkzw. „wiatraki”. Miałem trochę obaw przed zakupem używanych felg nie mogąc ich obejrzeć. Poza tym kupiłem samochód z 2 letnimi oponami Michelin Energy Saver, szkoda by było kupować nowe opony 17” które nie mało kosztują. Wybór padł na nowe 16 calowe felgi Borbet T1.
Kolejnym elementem była zmiana konsoli środkowej. W wersji sport była ona polakierowana w kolorze Piano Black. Niestety na OLX czy Allegro praktycznie wszystkie konsole z Piano Black pochodzą od Anglików. Do wersji europejskiej nie pasują zaczepy (konsola jest skierowana w prawą w stronę). Jedynym wyjściem było polakierowanie.
Następnie zabrałem się za szukanie atrapy chłodnicy. Akurat z tym nie ma problemu. Bardzo dużo jest ich na portalach ogłoszeniowych - kwestia tylko ceny.
Po długich poszukiwaniach udało mi się w końcu zakupić cały zestaw wybieraka, wraz z gałkę i mieszkiem lewarka skrzyni biegów.
Praktycznie od jednego sprzedawcy udało mi się zakupić : Listwy progowe z napisem Cee’d, nakładki na pedały oraz podstopnicę.
Z pomocą przyszła moja żona od której na 30-ste urodziny dostałem bardzo miły prezent.
Co prawda nie jest to fabryczne radio, ale jednak możliwości androida są bardzo dużo zatem podróżowanie stało się sporo milsze.
Poszukiwania kolejnego elementu – boczków drzwi zajęło mi trochę czasu. Wstępnie myślałem o oklejeniu srebrnych listew czarną folią. Jednak po paru próbach odpuściłem. Udało zakupić się je na allegro w bardzo dobrej cenie.
Zegary Super Vision miałem sobie odpuścić. Na allegro wystawiona była 1 sztuka przez prawie pół roku. Zegary wymagały programowania. Tutaj na szczęście z pomocą pojawił się marcus9550. Mający znajomości na Rosyjskim forum ogarnął mi plik z zegarami, po czym go wgrał. Efekt ? Te zegary są piękne!
Właśnie na tym elemencie miałem zakończyć swój projekt. Do pełnej wersji sport brakowało takich rzeczy: jak obszyta kierownica i podłokietnik białą nicią oraz fotele. Fotele z fasadą „bieżnika opony” w wersji welurowej są dostępne na allegro czy OLX. Marzy mi się tapicerka w pół-skórze ale to musi jeszcze chwilę poczekać.
Wracając do projektu. Wersja Sport (FWC), posiadała nakładki na zderzak przedni i tylny.
Zakup całego zderzaka wraz z nakładami to bardzo duży koszt (dodatkowo trzeba doliczyć lakierowanie).
W ASO ceny nowych nakładek są również kosmiczne. Przeszukałem Rosyjskie forum, na którym dowiedziałem się że nakładki pasują do zwykłych zderzaków – należy wykonać tylko otwory i połączyć je na klej.
Rozpocząłem poszukiwania.
Dawca znalazł się w Poznaniu
Nakładki powędrowały do lakiernika a następnie z samochodem do blacharza.
No i upragniony EFEKT!!!!:
We wrześniu tego roku udało mi się skompletować nakładki na tył.
No i efekt po lakierowaniu i montażu:
Tyle ze zmian wizualnych.
Mechanicznie samochód dostał „mały zastrzyk mocy”. Przy 160 tys km przebiegu turbina zaczęła gwizdać w przedziale obrotowym 1500 - 2000. Na diagnozie wyszło że wirnik dostał luzów .
Nie czekając długo oddałem turbinę na regenerację (Perun Turbo). „Nowa” turbina została usprawniona i wygenerowała na hamowni 165 HP i 360 nm
Spokojnie – Korba nie wyjdzie bokiem Takie elementy jak intercooler, półosie, łożyska 1.6 crdi są takie same jak w 2.0 crdi. Samochód nie służy do ściągania się od świateł do świateł.
To może teraz trochę o eksploatacji (w końcu auto jest w moim posiadaniu 2,5 roku)
144 tys km - wymiana tarcz i klocków (przód i tył) oraz komplet sprzęgła (jak dobrze że nie posiada "dwumasy")
154 tys km - zabezpieczenie elementów podwozia (Akcja serwisowa ASO)
156 tys km - lakierowanie drzwi kierowcy, pasażera oraz tylnego błotnika (głębokie rysy, odpryski lakieru)
160 tys km - jak wspominałem regeneracja + wzmocnienie turbo
Oczywiście wymiana oleju i wszystkich filtr co 10 tys km.
Zatem dotarliśmy do końca
Dziękuje jeszcze raz marcusowi9550 za pomoc i motywację.
Czy planuje coś jeszcze zmieniać w aucie ? Może fotele, może przyciemnianie szyb a może…. trochę bym nim pojeździł
Dziękuje za uwagę i Pozdrawiam
Ps: Nie piszę o kosztach bo żona może to czytać
Jako że jestem już na forum trochę czasu postanowiłem w końcu pochwalić się swoim „projektem” jakim było doposażenie swojego ceed’a w elementy wizualne z wersji sport (FWC).
Inspiracją projektu był cee’d JanuszaF który seryjnie posiadał ten pakiet.
Między czasie poznałem marcusa9550 który bardzo mi pomógł (merytorycznie oraz praktycznie) w realizacji mojego projektu – Wielkie dzięki !!!!
Zatem zacznijmy od początku.
Ceed’a zakupiłem w maju 2017 r. W momencie poszukiwania nowego samochodu nie szukałem konkretnej marki. Filtry były proste: Hatchback, Turbo diesel powyżej 100 km, Polski salon, przebieg do 150 tys km, cena do 25 tys zł oraz rok produkcji po 2008 r. Na początku miał być Opel Astra H 1.9 cdti. Niestety wybrany model został sprzedany jak byłem w drodze po niego. 2 dni po nieudanym zakupie Opla wyskoczyło ogłoszenie właśnie Ceed’a który spełniał kryteria moich filtrów.
Właścicielem Ceed’a był starszy Pan. Wersja wyposażenia M które bardzo mi odpowiadało (w szczególności: klima automatyczna, składane lusterka, zestaw głośnomówiący), rok produkcji 2010 (pierwsza rejestracja czerwiec 2011 – samochód miał jeszcze rok gwarancji.), przebieg 133 tys km, 1.6 crdi 115 km.
Szybka negocjacja ceny, umowa podpisana i już byłem właścicielem nowego pojazdu. Lakier w dniu zakupu był w stanie idealnym. Niestety starszy Pan oszukał mnie trochę .Na lakierze położony był wosk koloryzujący który po ok pół roku spłyną z lakieru odkrywający rysy…. Czasami się zastanawiałem czy on tym samochodem nie parkował w krzakach agrestu na działce.
A teraz chronologiczne etapy pracy nad autem (cały „projekt” trwał od 06.10.2018 do 05.10.2019).
Na pierwszy ogień poszedł zakup alufelg. Bardzo podobały mi się ori felgi 17” tkzw. „wiatraki”. Miałem trochę obaw przed zakupem używanych felg nie mogąc ich obejrzeć. Poza tym kupiłem samochód z 2 letnimi oponami Michelin Energy Saver, szkoda by było kupować nowe opony 17” które nie mało kosztują. Wybór padł na nowe 16 calowe felgi Borbet T1.
Kolejnym elementem była zmiana konsoli środkowej. W wersji sport była ona polakierowana w kolorze Piano Black. Niestety na OLX czy Allegro praktycznie wszystkie konsole z Piano Black pochodzą od Anglików. Do wersji europejskiej nie pasują zaczepy (konsola jest skierowana w prawą w stronę). Jedynym wyjściem było polakierowanie.
Następnie zabrałem się za szukanie atrapy chłodnicy. Akurat z tym nie ma problemu. Bardzo dużo jest ich na portalach ogłoszeniowych - kwestia tylko ceny.
Po długich poszukiwaniach udało mi się w końcu zakupić cały zestaw wybieraka, wraz z gałkę i mieszkiem lewarka skrzyni biegów.
Praktycznie od jednego sprzedawcy udało mi się zakupić : Listwy progowe z napisem Cee’d, nakładki na pedały oraz podstopnicę.
Z pomocą przyszła moja żona od której na 30-ste urodziny dostałem bardzo miły prezent.
Co prawda nie jest to fabryczne radio, ale jednak możliwości androida są bardzo dużo zatem podróżowanie stało się sporo milsze.
Poszukiwania kolejnego elementu – boczków drzwi zajęło mi trochę czasu. Wstępnie myślałem o oklejeniu srebrnych listew czarną folią. Jednak po paru próbach odpuściłem. Udało zakupić się je na allegro w bardzo dobrej cenie.
Zegary Super Vision miałem sobie odpuścić. Na allegro wystawiona była 1 sztuka przez prawie pół roku. Zegary wymagały programowania. Tutaj na szczęście z pomocą pojawił się marcus9550. Mający znajomości na Rosyjskim forum ogarnął mi plik z zegarami, po czym go wgrał. Efekt ? Te zegary są piękne!
Właśnie na tym elemencie miałem zakończyć swój projekt. Do pełnej wersji sport brakowało takich rzeczy: jak obszyta kierownica i podłokietnik białą nicią oraz fotele. Fotele z fasadą „bieżnika opony” w wersji welurowej są dostępne na allegro czy OLX. Marzy mi się tapicerka w pół-skórze ale to musi jeszcze chwilę poczekać.
Wracając do projektu. Wersja Sport (FWC), posiadała nakładki na zderzak przedni i tylny.
Zakup całego zderzaka wraz z nakładami to bardzo duży koszt (dodatkowo trzeba doliczyć lakierowanie).
W ASO ceny nowych nakładek są również kosmiczne. Przeszukałem Rosyjskie forum, na którym dowiedziałem się że nakładki pasują do zwykłych zderzaków – należy wykonać tylko otwory i połączyć je na klej.
Rozpocząłem poszukiwania.
Dawca znalazł się w Poznaniu
Nakładki powędrowały do lakiernika a następnie z samochodem do blacharza.
No i upragniony EFEKT!!!!:
We wrześniu tego roku udało mi się skompletować nakładki na tył.
No i efekt po lakierowaniu i montażu:
Tyle ze zmian wizualnych.
Mechanicznie samochód dostał „mały zastrzyk mocy”. Przy 160 tys km przebiegu turbina zaczęła gwizdać w przedziale obrotowym 1500 - 2000. Na diagnozie wyszło że wirnik dostał luzów .
Nie czekając długo oddałem turbinę na regenerację (Perun Turbo). „Nowa” turbina została usprawniona i wygenerowała na hamowni 165 HP i 360 nm
Spokojnie – Korba nie wyjdzie bokiem Takie elementy jak intercooler, półosie, łożyska 1.6 crdi są takie same jak w 2.0 crdi. Samochód nie służy do ściągania się od świateł do świateł.
To może teraz trochę o eksploatacji (w końcu auto jest w moim posiadaniu 2,5 roku)
144 tys km - wymiana tarcz i klocków (przód i tył) oraz komplet sprzęgła (jak dobrze że nie posiada "dwumasy")
154 tys km - zabezpieczenie elementów podwozia (Akcja serwisowa ASO)
156 tys km - lakierowanie drzwi kierowcy, pasażera oraz tylnego błotnika (głębokie rysy, odpryski lakieru)
160 tys km - jak wspominałem regeneracja + wzmocnienie turbo
Oczywiście wymiana oleju i wszystkich filtr co 10 tys km.
Zatem dotarliśmy do końca
Dziękuje jeszcze raz marcusowi9550 za pomoc i motywację.
Czy planuje coś jeszcze zmieniać w aucie ? Może fotele, może przyciemnianie szyb a może…. trochę bym nim pojeździł
Dziękuje za uwagę i Pozdrawiam
Ps: Nie piszę o kosztach bo żona może to czytać