Strona 17 z 18

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 28 lis 2019 12:05
przez xon
Problem z ugrzewaniem się ciąg dalszy.
Test z wyjętym termostatem udowodnił, że nie jest on problemem. Układ chłodzący cały czas bardzo ciężko jest rozgrzać, bo jak nie ma odpowiedniej temperatury to blokuje moc.
Jednak w końcu się udało i efekt jest taki, że z układu w ostrej jeździe powietrze i płyn jest wypychany do pojemniczka z płynem chłodniczym tzn. że gdzieś zasysa powietrze.
Natomiast pokasływanie przy zmianie biegu na wysokich obrotach przy ostrej jeździe może również być spowodowane tym samym, jeśli silnik podkarmia się płynem chłodniczym...
aGTka będzie miała sprawdzoną głowicę i wymienioną uszczelkę pod głowicą... i miejmy nadzieję, że nic więcej się nie okaże.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 28 lis 2019 12:19
przez Moriok88
Wymiana UPG w tym silniku chyba to rzadkość ? Cóż gdzie się drewno rąbie tam wióry lecą :) Szybkiego powrotu do zdrowia!

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 29 lis 2019 13:03
przez marcin255
Doładowanie wydmuchało ?

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 02 gru 2019 11:11
przez xon
Ciekawostka (dla mnie), uszczelka jest z jakiegoś tworzywa metalowego nie z samej gumy.

Planowanie głowicy i dołu silnika.
W miejscu połączeń pomiędzy dziurami cylindrów tam uszczelka puszczała i podkarmiał się silnik płynem i wywalał do układu chłodniczego spaliny.
To spowodowało minimalne prześwity w głowicy i w dole silnika w tym miejscu łączeń.
Można by wymienić uszczelkę samą i mieć znów problem za 10 tyś km albo wcześniej, ale nie wierzę w rozwiązania tymczasowe.
Przez to, że uszczelka jest jaka jest to nie można dać "grubszej" uszczelki żeby wypchać te mikro kanaliki jak w starszych silnikach się robiło.

Reszta silnika w bardzo dobrym stanie.

Wymiana sprzęgła i dwumasy.
Mając wyjęty silnik przyjrzeliśmy się sprzęgłu, bo chodziło ciężej od jakiegoś czasu (80 tyś km w końcu prawie).
Sprzęgło będzie Zaksa, dwumasa Valeo (nie ma innej).
Jak przyjedzie sprzęgło to porównany tarczę obecną i Zaksową i podejmiemy decyzję czy obijać obecną kewlarem czy montować Zaksową.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 02 gru 2019 11:32
przez marcin255
Grubo .

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 04 gru 2019 08:03
przez Moriok88
Taką postawę szanuje Xon!
Wiesz dobrze z aGTka idzie pod młotek, więc mogłeś nie pisać o jej problemie, zrobić rozwiązanie tymczasowe i do "żyda". A ty jeszcze kpl sprzęgła z dwumasą wymieniasz....
Więcej takich sprzedających! :thank_you:

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 04 gru 2019 08:08
przez Pablo
O grubo :/ jeszcze przed samą sprzedażą. Szkoda. Ale tak jak przedmówca, szanuje że robisz wsio ze sztuką.

Możesz zdracic jaka cena za sprzęgło? Gdyż w przyszłym roku też mnie czeka taka operacja.

Szerokości ;)

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 04 gru 2019 08:18
przez marcin255
Jak widać tak duże zwiększenie mocy nie służy temu silnikowi na dłużej , 30 % wzrost to już nie w kij dmuchał .

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 04 gru 2019 09:10
przez Moriok88
marcin255 napisał(a):Jak widać tak duże zwiększenie mocy nie służy temu silnikowi na dłużej , 30 % wzrost to już nie w kij dmuchał .

Niby nic strasznego się nie stało :p Panewka się nie odwróciła a korba nie wyjrzała z bloku. Aczkowiek fakt... pogadamy za 50 tys km :) zależy od stylu jazdy też dużo. Ja u siebie tez mam moment większy od seryjnego o 110 nm, jak narazie wszystko gra :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 04 gru 2019 11:14
przez xon
marcin255 napisał(a):Jak widać tak duże zwiększenie mocy nie służy temu silnikowi na dłużej , 30 % wzrost to już nie w kij dmuchał .

22% (220/280) :drinks:

Za dużo rzeczy się działo na przestrzeni półtora roku żeby jednoznacznie stwierdzić czemu UPG zaczeło puszczać.
Dzwon z tramwajem.
Auto stało pół roku nie jeżdżone.
Potem dostałem wadliwe cewki/świece, za które reklamacji mi nie uznano, a przypomnę że mi coś świsnęło w silniku i zgasło auto przy 100km/h, bo zamienniki Boscha są biedackie (za małą ciepłotę mają).
Termostat się zepsuł, więc chłodzenie silnika nawalało długi czas.

A w tym wszystkim dodaj pracę pod dużym właśnie obciążeniem :D

Pablo napisał(a):Możesz zdracic jaka cena za sprzęgło? Gdyż w przyszłym roku też mnie czeka taka operacja.

Jak się dowiem to dam znać.

PS: Fabryczne sprzęgło jest Valeo, a damy Zaksa (niby lepsza firma i 200zł droższe), także nie będę kewlarem obijać.

Moriok88 napisał(a):zależy od stylu jazdy też dużo.

aGTka nie była oszczędzana, to jest auto sportowe, jest jeżdżone sportowo, nie ciągle ale raz w tygodniu przynajmniej.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 04 gru 2019 13:51
przez marcin255
220 miałeś wyjściowo z fabryki ?

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 04 gru 2019 14:52
przez xon
marcin255 napisał(a):220 miałeś wyjściowo z fabryki?

Zmierzone na hamowni.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 30 gru 2019 10:58
przez xon
No to jakby ktoś chciał robić remont silnika to 13 tyś PLN, w tym nowe sprzęgło i półoś jeszcze.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 30 gru 2019 11:38
przez kryzys
Yyyyy???? Rozwiń.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 30 gru 2019 16:24
przez marcin255
xon napisał(a):No to jakby ktoś chciał robić remont silnika to 13 tyś PLN, w tym nowe sprzęgło i półoś jeszcze.

Robiłeś ? Co dokładnie ?

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 30 gru 2019 17:25
przez xon
Jak dostane listę to się podzielę, ale sumarycznie na koniec tyle musiałem zapłacić.
Lista będzie bez podziału na co ile kosztowało tylko co zostało zrobione, też na nią czekam.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 30 gru 2019 21:52
przez Peter007
No to grubo. Oby już się skończyły wszystkie problemy

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 31 gru 2019 09:18
przez marcin255
Konkretny powód takiego remontu ?

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 14 sty 2020 13:23
przez xon
marcin255 napisał(a):Konkretny powód takiego remontu ?

Termostat się zepsuł -> ugrzał się silnik dwa-trzy razy -> uszczelka poszła -> remont

Przejechałem pierwszy 1000km po remoncie (do 3 tyś obrotów), docieram silnik, olej zmieniony. Kolejne 2 tyś km do 4.5 tyś obrotów do przejechania i będzie kolejna zmiana oleju.

Nowe focie z remontu i po:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 14 sty 2020 16:14
przez marcin255
Nowy właściciel będzie miał prezent :spoko:
I to mnie wkurza, że nie ma normalnie na podstawowym wyświetlaczu temperatury silnika.