Strona 10 z 18

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 15 kwi 2019 18:36
przez Pablo
Zabezpieczenia się nie sprawdzają. Jak ktoś namierzy felgi to przyjdzie wyposażony. (Wystarczy nabić klucz nasadowy i normalnie odkrecasz)
Na zimowkach miałem zabezpieczenia ale z nich zrezygnowałem.


Szerokości ;)

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 28 kwi 2019 13:16
przez xon
Foto dla uwagi.
Obrazek

Zaktualizowałem pierwszy post. Porządki, dodanie fragmentu o kołach letnich, update listy todo vs done.

Nowe koła + opony sprawdzają się świetnie.
Łuk na konotopa (kto bywa w Warszawie to wie) 140 km/h w pasie samochód cały czas jest. Poprzednio przy 120 km/h wynosiło z pasa wewnętrznego.
Start 0-100 dużo mniej rwania przyczepności.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 28 kwi 2019 21:50
przez konjo8ds
xon napisał(a):Łuk na konotopa (kto bywa w Warszawie to wie) 140 km/h w pasie samochód cały czas jest. Poprzednio przy 120 km/h wynosiło z pasa wewnętrznego.


Który łuk? ich kilka jest ;)

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 28 kwi 2019 22:45
przez xon
konjo8ds napisał(a):Który łuk? ich kilka jest

W stronę lotniska jadąc z bemowa, wiadukt.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 29 kwi 2019 08:49
przez konjo8ds
To grubo [THUMBS UP SIGN]

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 04 maja 2019 12:58
przez xon
...i check engine sie zaswiecil...

Wypada zaplon 3, na luzie na wolnym po pewnym czasie też. Silnikiem rzuca mocno. Zamieniona 2 z 3 cewka, nie pomogło. Błędy skasowane, nie pałować, w pon do warsztatu...

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 04 maja 2019 15:53
przez marcin255
No ciekawe co to

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 08 maja 2019 09:22
przez xon
marcin255 napisał(a):No ciekawe co to

Spalona świeca na 3, wymienione będą wszystkie świece i cewki.
Czemu cewki? Bo świece były zmienione +/- 10 tyś km temu (pół roku), a poprzednie świece były od nowości.
Zobaczymy jak będzie chodzić po zmianie.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 09 maja 2019 08:29
przez xon
Odebrane wczoraj wieczorem, wszystko jest OK.

Upaliła się świeca, przez 10 tyś km / pół roku, to za szybko trochę, cewki poszły w komplecie.
Nie ma zamienników na świece żadnych, koszt około 300zł.
Na cewki można by próbować Beru, koszt podobny do oryginalnych, więc mam oryginalne.
Ustaliliśmy kontrole świec co wymianę oleju (10 tyś km). Czyli pierwsza kontrola nowych świec będzie za 6 tyś km jakoś.

W międzyczasie zbliża mi się przegląd KIA (co 15 tyś lub co roku), jeszcze 1,5 tyś km.

Łącznie 1600zł.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 09 maja 2019 11:31
przez Pablo
Oby się przestały upalac :/ ciekawe czy to wina cewki czy programu. A może była świeca jakąś felerna...

Szerokości ;)

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 10 maja 2019 11:31
przez xon
Pablo napisał(a):Oby się przestały upalac :/ ciekawe czy to wina cewki czy programu. A może była świeca jakąś felerna...

...wykrakałeś, 2 dni, wczoraj wieczorem mi auto zgasło wręcz na trasie.
Wykrecamy, 2 świece - osłonki ceramiczne poszły.
Póki co nie polecam świec Boscha do Ceed II GT 1.6l.
ASO korzysta również z Boscha.
Tym razem zamówiliśmy świece Championa.

Oryginalne świece miałem NGK SILZKR7E8EG.
Problem jest taki, że w Polsce od ręki niedostępne, najlepszy czas ma Amazon 2 dni do Polski... ale jak się Championy też nie sprawdzą to zamówie te.
https://www.amazon.com/NGK-SILZKR7E8EG- ... B07FQKYR5J

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 10 maja 2019 11:36
przez Pablo
Ciekawe czy to wina świec :/ reklamuj je i niech jakoś się bosz do tego odniesie.

Szerokości ;)

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 10 maja 2019 12:09
przez xon
Pablo napisał(a):Ciekawe czy to wina świec :/ reklamuj je i niech jakoś się bosz do tego odniesie.

Reklamowanie świec jest podobno ciężkie, bo trochę rzeczy może "psuć" świecę i udowodnij, że to świeca była wadliwa, ale warsztat będzie próbować.
Jeśli chodzi o Boscha, to mogą mnie wyśmiać, bo mam zmodowany samochód, a świece mogą być przewidziane na moc katalogową tylko.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 10 maja 2019 12:27
przez Pablo
To w takim razie musisz szukać jakiś świec o podwyższonych parametrach. Albo próbować cały czas z innymi firmami. Niech reklamują, nikt w mordę nie da.

Szerokości ;)

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 10 maja 2019 12:56
przez marcin255
TZW "zimne" potrzebne

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 10 maja 2019 13:08
przez xon
Pablo napisał(a):To w takim razie musisz szukać jakiś świec o podwyższonych parametrach. Albo próbować cały czas z innymi firmami. Niech reklamują, nikt w mordę nie da.

Generalnie Ceed II GT nie jest kochany przez moderów więc można "ze świecą" szukać czegoś :P (o ironio)
marcin255 napisał(a):TZW "zimne" potrzebne

Nie znam tego określenia, rozwiniesz?

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 10 maja 2019 13:49
przez marcin255
" W silnikach z turbodoładowaniem temperatury w komorze spalania są wyższe. Przy poważnych modyfikacjach zaleca się wymianę świec na „zimniejsze”, o wyższej wartości cieplnej. Należy jednak uważać, aby nie przesadzić, ponieważ mogą wystąpić poważne problemy z pracą silnika, nie wspominając już o problemach z jego rozruchem „na zimno”. Dla optymalnej pracy świecy zapłonowej, niezbędny jest odpowiedni zakres temperatur w komorze spalania. Dolna granica takiego zakresu to 450°C, zwana też temperaturą samooczyszczania się. To właśnie powyżej tej temperatury rozpoczyna się spalanie odkładających się cząstek sadzy na stożku izolatora. Dla niższych temperatur, mogą one odkładać się na świecy w zbyt dużej ilości. Cząstki sadzy mogą przewodzić ładunki elektryczne, a następstwem takiego zjawiska może być odpływ napięcia zapłonu przez warstwę sadzy do masy pojazdu, przez co nie wytworzy się iskra. Idąc w drugą stronę, górną granicą zakresu temperatur jest 850°C. Powyżej tej wartości, izolator nagrzewa się tak mocno, że może dojść do niekontrolowanych zapłonów na jego powierzchni (zapłonów żarzenia), co oczywiście może prowadzić do uszkodzenia silnika."

"Świeca zimna nagrzewa się do niższej temperatury niż świeca gorąca. Wpływa na to konstrukcja świecy i możliwość odprowadzenia ciepła. Źle dobrana do silnika np. zbyt gorąca świeca może być przyczyną samozapłonu, ponieważ jej elektrody będą się żarzyły, zbyt zimna będzie zakopcona i często zalana, oraz uniemożliwi wypalenie się osadu spalin. "

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 10 maja 2019 14:53
przez marcin255
po poszukiwaniach znalazłem
standard u nas chyba fabrycznie SILZKR6B10E , zamiennik zimniejszy ILKAR7L11 i jeszcze zimniejszy NGKILKR8E6
to jednak nie takie proste , może coś doradzi ten co program robił

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 13 maja 2019 08:26
przez xon
Na razie mam założone Championy i jeszcze się nie rozsypało nic :) ale wielkie dzięki Marcin, na pewno się przyda w przypadku problemów.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 13 maja 2019 10:50
przez marcin255
Oby nie musiało, jakie te świece masz?