foxx76 napisał(a):Przykro się to czyta. Mam nadzieję, że to nic poważnego. Podobają mi się twoje modyfikację. Po gwarancji pewnie sam zmienię kilka rzeczy, więc walcz i daj znać w czym problem.
Wiecie, to było tak że przy Chipowaniu wymieniłem świece oryginalne NGK na Boscha, wg katalogów części zamiennych, bo na NGK mam 52 tyś km przejechane i już było widać ich zmęczenie.
KIA każe zmieniać świece w GT co 75 tyś km... (nie radzę tyle czekać).
Te Bosche przeżyły 10 tyś km. Potem 1 się spaliła.
Wymieniliśmy cewki (na oryginalne) i świece (na drugie Bosche).
Po 2 dniach w 2 świecach poszły osłonki (nie spalone, pękły), jest możliwe że miały wadę fabryczną, są reklamowane.
Założyliśmy świece Championa i było ok chwilę, potem zaczęły się problemy. Już na niskich obrotach przy normalnej jeździe, żadne "200 autostradą niemiecką".
Świecę są całe i zdrowe i śliczne, a silnikiem szarpie.
Ponownie sprawdzona była kompresja i elektryka.
8.5 bara na każdym cylindrze. Prądowo 14 na alternatorze 13.9 na akumulatorze, szału nie ma, ale to są wyniki w normie nadal.
Doszliśmy metodą prób i błędów, że z nowymi cewkami jest źle nie ważne, na których świecach (Champion czy oryginalne NGK).
Teraz setup jest taki, że stare są stare cewki i Championy są założone i póki co jest ok.
Domyślamy się, że awaria drugich świec Boscha mogła uszkodzić nowe cewki, ale to jest nie do udowodnienia.
Był świst z pod maski i zgasł silnik, ale po odpaleniu pojechał delikatnie do warsztatu.
Jak aktualny setup będzie działać to zareklamujemy cewki również.
Ogólnie jak się jeździ to ja czuje od razu jak jest coś "nie tak" przy dobrym zestawie cewki/świece silnik i gaz odpowiadają jak powinny i to czuć.
Szczegóły odnośnie czemu świece Boscha są złe wpisałem w temacie o radach dla posiadaczy C2 GT
dziś go zaktualizuję zresztą.
foxx76 napisał(a):Myślałeś (lub szukałeś) szpery do GTka? Powyżej 250KM wolałbym już coś zrobić z układem jezdnym.
Nie szukałem, luźno tylko myślałem o tym póki co.
foxx76 napisał(a):Przy przyspieszaniu auto prawie już nie skręca. Albo skręcasz, albo przyspieszasz, a opony ma dobre - Michelin Pilot Sport S.
Ja nie odczułem tego problemu, ale to zależy jak chcesz przyspieszać, jak robię łuk obwodnicą to nie ma problemu z przyspieszaniem w skręcie.
Jak robię 0-100 start na czas, to ciężko mówić o skręcaniu, jak co chwila miga brak trakcji.
kryzys napisał(a):Również trzymam kciuki za dziewczę!
Dzięki.
Z modów chcę póki co w takiej kolejności:
- hamulce przód
- spoiler tylni
- wydech z dolotem ze strojeniem
To zajmie trochę czasu, a dowolne problemy = koszty, które opóźniają...
Świece Boscha - 250-300zł chyba
Cewki chyba - 1300zł (bo oryginalne)
Świece Championa - 150zł
Zamówiłem zestaw hamulców na przód z polifta z auta, które miało 9 tyś przebiegu.
Zaciski, przewody, tarcze, klocki pod 320mm jak znajdę czas na ogarnięcie tego to dam znać oczywiście jak wyszło i jak działa.
EDIT:
Kilka zdjęć, pierwsze sam robiłem: