Strona 11 z 18

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 14 maja 2019 15:04
przez xon
marcin255 napisał(a):Oby nie musiało, jakie te świece masz?

Champion Iridium Spark Plug OE250 chyba to będą te: https://www.onlinecarparts.co.uk/champion-11785883.html

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 15 maja 2019 21:38
przez xon
Pro fotograf:
Obrazek
I moje własne:
Obrazek

marcin255 napisał(a):standard u nas chyba fabrycznie SILZKR6B10E, zamiennik zimniejszy ILKAR7L11 i jeszcze zimniejszy NGKILKR8E6

xon napisał(a):Oryginalne świece miałem NGK SILZKR7E8EG.

:) jak chcesz marcin to wykręć swoje i zobacz jakie masz oznaczenie może to być ciekawe.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 23 maja 2019 13:15
przez xon
Walka trwa, aGTka co tydzień ma problemy z życiem.
Już na 100% nie są to świece ani cewki, a wypadają zapłony. Szukamy dalej.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 24 maja 2019 06:54
przez foxx76
xon napisał(a):Walka trwa, aGTka co tydzień ma problemy z życiem.
Już na 100% nie są to świece ani cewki, a wypadają zapłony. Szukamy dalej.

Przykro się to czyta. Mam nadzieję, że to nic poważnego. Podobają mi się twoje modyfikację. Po gwarancji pewnie sam zmienię kilka rzeczy, więc walcz i daj znać w czym problem.
Myślałeś (lub szukałeś) szpery do GTka? Powyżej 250KM wolałbym już coś zrobić z układem jezdnym. Szwagier ma podobne autko przednionapędowe, ale 300KM i 500Nm. Przy przyspieszaniu auto prawie już nie skręca. Albo skręcasz, albo przyspieszasz, a opony ma dobre - Michelin Pilot Sport S.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 24 maja 2019 09:53
przez kryzys
Również trzymam kciuki za dziewczę!

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 24 maja 2019 12:04
przez xon
foxx76 napisał(a):Przykro się to czyta. Mam nadzieję, że to nic poważnego. Podobają mi się twoje modyfikację. Po gwarancji pewnie sam zmienię kilka rzeczy, więc walcz i daj znać w czym problem.

Wiecie, to było tak że przy Chipowaniu wymieniłem świece oryginalne NGK na Boscha, wg katalogów części zamiennych, bo na NGK mam 52 tyś km przejechane i już było widać ich zmęczenie.
KIA każe zmieniać świece w GT co 75 tyś km... (nie radzę tyle czekać).
Te Bosche przeżyły 10 tyś km. Potem 1 się spaliła.
Wymieniliśmy cewki (na oryginalne) i świece (na drugie Bosche).
Po 2 dniach w 2 świecach poszły osłonki (nie spalone, pękły), jest możliwe że miały wadę fabryczną, są reklamowane.
Założyliśmy świece Championa i było ok chwilę, potem zaczęły się problemy. Już na niskich obrotach przy normalnej jeździe, żadne "200 autostradą niemiecką".
Świecę są całe i zdrowe i śliczne, a silnikiem szarpie.
Ponownie sprawdzona była kompresja i elektryka.
8.5 bara na każdym cylindrze. Prądowo 14 na alternatorze 13.9 na akumulatorze, szału nie ma, ale to są wyniki w normie nadal.
Doszliśmy metodą prób i błędów, że z nowymi cewkami jest źle nie ważne, na których świecach (Champion czy oryginalne NGK).
Teraz setup jest taki, że stare są stare cewki i Championy są założone i póki co jest ok.
Domyślamy się, że awaria drugich świec Boscha mogła uszkodzić nowe cewki, ale to jest nie do udowodnienia.
Był świst z pod maski i zgasł silnik, ale po odpaleniu pojechał delikatnie do warsztatu.
Jak aktualny setup będzie działać to zareklamujemy cewki również.
Ogólnie jak się jeździ to ja czuje od razu jak jest coś "nie tak" przy dobrym zestawie cewki/świece silnik i gaz odpowiadają jak powinny i to czuć.
Szczegóły odnośnie czemu świece Boscha są złe wpisałem w temacie o radach dla posiadaczy C2 GT :) dziś go zaktualizuję zresztą.

foxx76 napisał(a):Myślałeś (lub szukałeś) szpery do GTka? Powyżej 250KM wolałbym już coś zrobić z układem jezdnym.

Nie szukałem, luźno tylko myślałem o tym póki co.
foxx76 napisał(a):Przy przyspieszaniu auto prawie już nie skręca. Albo skręcasz, albo przyspieszasz, a opony ma dobre - Michelin Pilot Sport S.

Ja nie odczułem tego problemu, ale to zależy jak chcesz przyspieszać, jak robię łuk obwodnicą to nie ma problemu z przyspieszaniem w skręcie.
Jak robię 0-100 start na czas, to ciężko mówić o skręcaniu, jak co chwila miga brak trakcji.
kryzys napisał(a):Również trzymam kciuki za dziewczę!

Dzięki.

Z modów chcę póki co w takiej kolejności:
- hamulce przód
- spoiler tylni
- wydech z dolotem ze strojeniem
To zajmie trochę czasu, a dowolne problemy = koszty, które opóźniają...
Świece Boscha - 250-300zł chyba
Cewki chyba - 1300zł (bo oryginalne)
Świece Championa - 150zł

Zamówiłem zestaw hamulców na przód z polifta z auta, które miało 9 tyś przebiegu.
Zaciski, przewody, tarcze, klocki pod 320mm jak znajdę czas na ogarnięcie tego to dam znać oczywiście jak wyszło i jak działa.

EDIT:
Kilka zdjęć, pierwsze sam robiłem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 24 maja 2019 16:18
przez marcin255
Faktycznie świece wadliwe mogą uszkodzić cewki

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 03 cze 2019 10:21
przez xon
Fanfary, dostałem 320mm zaciski, tarcze, klocki z auta z przebiegiem 9 tyś:
Obrazek
Czekam jeszcze na przewody w oplocie Helperfomance i płyn Millersa DOT5.1 i montujemy.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 03 cze 2019 10:37
przez Pablo
Pieknie :)

Szerokości ;)

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 03 cze 2019 11:12
przez marcin255
się kolego zbroi :smile:

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 04 cze 2019 16:56
przez xon
marcin255 napisał(a):się kolego zbroi

Pierwsze ever do Ceed II GT FL (albo w ogóle do Ceeda), zrobione z pomiarów od sztuki ze zdjęcia z poprzedniego posta :cool:
Obrazek
Obrazek

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 04 cze 2019 17:46
przez marcin255
320 tarcze , oplot , płyn co się gotuje przy + 500 *C , ceramiczne klocki , Panie z ilu Pan będziesz hamował ? :mrgreen:

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 04 cze 2019 19:09
przez xon
Ja nie ceramiczne klocki ^^
Po prostu ma być porządnie zanim zacznę dalej modzić z osiągami.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 18 cze 2019 08:41
przez xon
Dopiero w polifcie Kia Ceed GT pojawiły się 320mm tarcze z przodu.
W aGTce wjechał pełny swap z 300mm przód na rzeczone 320mm, kable w oplocie HEL Performance i płyn Millers Oils DOT 5.1.
Pierwszy egzemplarz kabli do Kia Ceed GT zrobiony na zamówienie dzięki MotoryzacyjnaPasja.
Montaż V-Garaż.

Sesyjka :hi:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Koszt? Około 1300zł (same graty, używane, nowe były kable w oplocie i płyn).
Czy było warto? Tak, zdecydowanie.

Ciekawostki:
1. Jarzmo jest większe na tarcze 320mm, a sam zacisk jest dokładnie taki sam, tylko ma wąsy 3mm szerzej aby złapać jarzmo...
2. Mechanik był pod wrażeniem zestawu HEL Performance (brakowało mu tylko po 1 śrubie na kabel do montażu, co w warsztacie było zerowym problemem).

Wizualnie nie ma dużej różnicy, ale wyczyściliśmy zaciski pobieżnie i tarcze z przodu dla mnie lepiej się prezentują większe.
Przejechałem już na tym zestawie około 1000km i jest wszystko ok.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 18 cze 2019 09:11
przez Pablo
Pieknie :)
zawsze to 2cm więcej powierzchni hamowania :)

Te przewody do przedliftowych też podejdą?

Kurde te 19" robi mega robotę :)

Super jest :)

Szerokości ;)

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 20 cze 2019 01:20
przez xon
Pablo napisał(a):zawsze to 2cm więcej powierzchni hamowania

Robi różnicę, hamuje teraz jak przed zabawą z mocą.
Pablo napisał(a):Te przewody do przedliftowych też podejdą?

Powinny, nie widzę powodu dla którego miałyby mieć inny rozmiar, bo zacisk sam w sobie jest dokładnie taki sam jak pisałem wcześniej.
Pablo napisał(a):Kurde te 19" robi mega robotę

Dzięki :) polecam każdemu!

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 20 cze 2019 11:11
przez kryzys
Siet gat demyt panie!
Tyle potrafię wydukać :D

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 02 lip 2019 11:12
przez foxx76
xon napisał(a):1. Jarzmo jest większe na tarcze 320mm, a sam zacisk jest dokładnie taki sam, tylko ma wąsy 3mm szerzej aby złapać jarzmo...

Czyli żeby zmienić hamulce z tarcz 300mm na 320mm potrzeba tylko tarcz, klocków i jarzma z układu 320? Jeśli tak, to tarcze i klocki łatwo dostać, tylko jakoś jarzmo ogarnąć. Wspomniane "3mm szerzej" to coś co można zrobić na starym zacisku?

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 05 lip 2019 16:45
przez xon
Na upartego mozesz dziure powiekszyc do sruby ;)
Ale jarzmo i zacisk raczej sprzedaja w komplecie jesli o uzywkach mowimy.

Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon

Napisane: 08 lip 2019 20:40
przez marekctr
Bardzo dobry pomysł z hamulcami BRAVO!!!!