Strona 8 z 18

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 19 sie 2019 22:16
przez Pitrek
Damianw412 napisał(a):Co wy świrujecie :D
Jak katalizator jest na wykończeniu to jest metaliczny dzwięk.Słychać to dobrze w tunelu np.Kolejna sprawa jest taka, że zamiast katalizatora wstawia się strumiennice lub tłumik ewentualnie wygłusza się kata.Napewno bym się nie pchał w kupowanie katalizatorów po 1000zł bo za 400stówki to macie cały układ wydechowy z zamiennikiem zamiast kata.
Sam wycinałem kata w audi a4 b5 z 2001r i wstawiałem strumiennice.Dźwięk taki sam jak przed tylko bez pogłosu metalicznego.
Jak falują obroty to jest zła miesznka paliwa, zbyt duzo lub zbyt uboga.Za to odpowiadają sondy i to tam szukał bym przyczyny, a nie w katalizatorze.Ludzie jeżdżą na przelotach i nic im się nie dzieje :) A ASO to po gwarancji omijać szerokim łukiem.



Sonda regulacyjna jest wymieniona ;/

Auto w przedziale 1600 - 1800 podaje mi za bogatą mieszankę i brakuje mi pomysłów co jest nie tak ;/

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 19 sie 2019 22:17
przez Pitrek
Gdzie szukać dalej problemu? ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 20 sie 2019 14:22
przez pawdedi
Byłem u gości od wydechów. Wszystko szczelne.
Podjechałem na analizę spalin. Wszystko w normie (CO, lambda i coś tam jeszcze) %.

Jedyne co to HC (wodoro węglan) był na poziomie 250 jednostek, a norma to 100.
Po lekkim przygazownaiu wartość spadła do 65 i za chwilę znów urosła i ponownie spadła.

Diagnosta mówił coś o uszczelce pod głowicą, ale oleju ani płynu z chłodnicy nie ubywa.

Kazali wyjeździć paliwo i zatankować gdzie indziej.

Póki co błąd nie wyskoczył ponownie.
Będę jeździł i obserwował.

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 20 sie 2019 17:05
przez Damianw412
Pitrek napisał(a):
Damianw412 napisał(a):Co wy świrujecie :D
Jak katalizator jest na wykończeniu to jest metaliczny dzwięk.Słychać to dobrze w tunelu np.Kolejna sprawa jest taka, że zamiast katalizatora wstawia się strumiennice lub tłumik ewentualnie wygłusza się kata.Napewno bym się nie pchał w kupowanie katalizatorów po 1000zł bo za 400stówki to macie cały układ wydechowy z zamiennikiem zamiast kata.
Sam wycinałem kata w audi a4 b5 z 2001r i wstawiałem strumiennice.Dźwięk taki sam jak przed tylko bez pogłosu metalicznego.
Jak falują obroty to jest zła miesznka paliwa, zbyt duzo lub zbyt uboga.Za to odpowiadają sondy i to tam szukał bym przyczyny, a nie w katalizatorze.Ludzie jeżdżą na przelotach i nic im się nie dzieje :) A ASO to po gwarancji omijać szerokim łukiem.



Sonda regulacyjna jest wymieniona ;/

Auto w przedziale 1600 - 1800 podaje mi za bogatą mieszankę i brakuje mi pomysłów co jest nie tak ;/

A czytałeś to?
http://kia.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=257396
Oraz:
P0172
Możliwe objawy:

Prawdopodobnie nie ma problemu z jazdą
Może jakiś brak mocy lub czkawka przy przyspieszaniu
Lampka emisji jest włączona
Możliwe przyczyny:
System jest zbyt bogaty, więc cylinder (cylindry) dostaje zbyt mało powietrza lub paliwo zbyt dużo
Nieprawidłowe podawanie paliwa
zanieczyszczony filtr paliwa
pompa paliwa jest brudna lub uszkodzona
wtryskiwacz (y) zanieczyszczony lub uszkodzony
Za mało powietrza
Wyciek powietrza dla zaworu gazowego
system podciśnienia jest przeciek
zbyt dużo oleju na filtrze oleju nasączonym olejem
wskaźnik poziomu oleju i / lub korek oleju nie zamykają się prawidłowo
EGR jest nieszczelny
LMM (G70) jest brudny lub wadliwy
wyciek po LMM
czujnik ciśnienia powietrza atmosferycznego jest uszkodzony
(N112) jest nieszczelny
Kontrola wad lambda
Sonda Lambda dla katalizatora (G39) jest uszkodzona
okablowanie i / lub połączenia z / do (G39) są wadliwe
Usterka układu wydechowego
Katalizator jest nieszczelny, wadliwy
wyciek spalin

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 20 sie 2019 17:50
przez gisio
Damianw412 napisał(a):... Sam wycinałem kata w audi a4 b5 z 2001r i wstawiałem strumiennice.Dźwięk taki sam jak przed tylko bez pogłosu metalicznego.Jak falują obroty to jest zła miesznka paliwa, zbyt duzo lub zbyt uboga.Za to odpowiadają sondy i to tam szukał bym przyczyny, a nie w katalizatorze.Ludzie jeżdżą na przelotach i nic im się nie dzieje A ASO to po gwarancji omijać szerokim łukiem.


Teraz za takie myki grozi 5000 pln kary i usunięcie usterki na własny koszt. Ładny przykład innym dajesz przy obecnym ciśnieniu UE na emisję spalin.

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 20 sie 2019 18:18
przez Damianw412
gisio napisał(a):
Damianw412 napisał(a):... Sam wycinałem kata w audi a4 b5 z 2001r i wstawiałem strumiennice.Dźwięk taki sam jak przed tylko bez pogłosu metalicznego.Jak falują obroty to jest zła miesznka paliwa, zbyt duzo lub zbyt uboga.Za to odpowiadają sondy i to tam szukał bym przyczyny, a nie w katalizatorze.Ludzie jeżdżą na przelotach i nic im się nie dzieje A ASO to po gwarancji omijać szerokim łukiem.


Teraz za takie myki grozi 5000 pln kary i usunięcie usterki na własny koszt. Ładny przykład innym dajesz przy obecnym ciśnieniu UE na emisję spalin.

Kto Ci to wykryje?Na stacji diagnostycznej?gdzie jeździsz X lat na jedną i tą samą i kontrola wygląda tak, że wjeżdżasz na rolki gościu sprawdza heble i co najwyżej zejdzie do kanału żeby posprawdzać ci zawieszenie jak go jeszcze o to poprosisz?
Siedziałem dosyć grubowa w szeroko pojętym "tuningu".Jeździłem na zloty/spoty i ludzie latali i dalej latają na pełnych przelotach, a już nie wspomnę o tym, że nikt Ci w kijance nie będzie sprawdzał normy spalin no szanujmy się trochę to nie podjeżdża Focus RS z pomodzonym układem wydechowym, który strzela na przegazówce :biggrin: :biggrin:
Idąc tym tokiem rozumowania to ludzie z 15-20letnimi dieslami powinni hurtowo ruszyć po katalizatory bo większość to umarła przy przebiegach 200tyś, a i nie wspominając o DPF'ach ; ]

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 20 sie 2019 19:04
przez gisio
Małymi kroczkami taka patologia (nie boję się tego słowa użyć) w SKP się skończy. Ludzie może w końcu zrozumieją, że ich bezpieczeństwo i zdrowie jest ważniejsze niż pozytywne badanie techniczne w stylu 98pln za badanie i kolejne 100 na "okulistę". Kilkunastu diagnostów już uziemiłem na kilka lat pracy w tym zawodzie a kilka SKP otrzymało kary za dopuszczenie do ruchu aut, które nigdy nie powinny w nim uczestniczyć. To tyle w kwestii rzetelności badań technicznych w polskich SKP.

Wracając do problemu kolegi Pitrek to Myślę, że w tym przypadku kluczowy jest kod błędu C1611 gdzie:

Modulator HECU wysyła przez linię CAN do modułu sterowania silnika i skrzyni biegów (ECM i TCM) wymagane dane, takie jak żądanie redukcji momentu obrotowego, ilość cylindrów od których należy odciąć dopływ paliwa i polecenia sterowania układem ESP. Moduł sterowania silnika i skrzyni biegów (ECM) dokonuje odcięć dopływu paliwa zgodnie z żądaniami modulatora HECU i opóźnia moment zapłonu zgodnie z wymaganiami redukcji momentu obrotowego. Aby nie zwiększać mocy silnika moduł (TCM) utrzymuje dane przełożenie skrzyni biegów podczas sterowania układem ESP w przeciwnym razie przy pełnym wciśnięciu pedału gazu mogłoby dojść do zmiany przełożenia (tzw. kickdown).

Ja bym zaczął od wyeliminowania tego kodu błędu a później zająłbym się diagnozą poprawności parametrów pracy samego katalizatora.

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 20 sie 2019 21:52
przez Pitrek
gisio napisał(a):Małymi kroczkami taka patologia (nie boję się tego słowa użyć) w SKP się skończy. Ludzie może w końcu zrozumieją, że ich bezpieczeństwo i zdrowie jest ważniejsze niż pozytywne badanie techniczne w stylu 98pln za badanie i kolejne 100 na "okulistę". Kilkunastu diagnostów już uziemiłem na kilka lat pracy w tym zawodzie a kilka SKP otrzymało kary za dopuszczenie do ruchu aut, które nigdy nie powinny w nim uczestniczyć. To tyle w kwestii rzetelności badań technicznych w polskich SKP.

Wracając do problemu kolegi Pitrek to Myślę, że w tym przypadku kluczowy jest kod błędu C1611 gdzie:

Modulator HECU wysyła przez linię CAN do modułu sterowania silnika i skrzyni biegów (ECM i TCM) wymagane dane, takie jak żądanie redukcji momentu obrotowego, ilość cylindrów od których należy odciąć dopływ paliwa i polecenia sterowania układem ESP. Moduł sterowania silnika i skrzyni biegów (ECM) dokonuje odcięć dopływu paliwa zgodnie z żądaniami modulatora HECU i opóźnia moment zapłonu zgodnie z wymaganiami redukcji momentu obrotowego. Aby nie zwiększać mocy silnika moduł (TCM) utrzymuje dane przełożenie skrzyni biegów podczas sterowania układem ESP w przeciwnym razie przy pełnym wciśnięciu pedału gazu mogłoby dojść do zmiany przełożenia (tzw. kickdown).

Ja bym zaczął od wyeliminowania tego kodu błędu a później zająłbym się diagnozą poprawności parametrów pracy samego katalizatora.


Dodam że wszystkie problemy zaczęły się po wymianie sprzęgła ;/

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 21 sie 2019 19:45
przez gisio
Pitrek napisał(a):Dodam że wszystkie problemy zaczęły się po wymianie sprzęgła ;/


Aaaa to chyba sporo wyjaśnia. Zgłoś problem w serwisie w którym wykonywano usługę wymiany sprzęgła, zakładam, że mieli do tego sprzęt i odpowiednią wiedzę? Przecież GVO i w ogóle do tego ich obliguje.

Następnie opisz na forum jak przebiegał proces reklamacji.

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 21 sie 2019 21:45
przez Pitrek
gisio napisał(a):
Pitrek napisał(a):Dodam że wszystkie problemy zaczęły się po wymianie sprzęgła ;/


Aaaa to chyba sporo wyjaśnia. Zgłoś problem w serwisie w którym wykonywano usługę wymiany sprzęgła, zakładam, że mieli do tego sprzęt i odpowiednią wiedzę? Przecież GVO i w ogóle do tego ich obliguje.

Następnie opisz na forum jak przebiegał proces reklamacji.



Co ma sprzęgło do tych problemów?? - możesz mi wyjaśnić ?

Mam mechanika, który naprawia auta od ponad 30 lat a sam naprawiam ta od prawie 8 lat.
Sprzęgło mam z tej firmy: AISIN

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 22 sie 2019 18:05
przez gisio
I tutaj wracam do wymiany sprzęgła w jakimś zaprzyjaźnionym warsztacie.

Wygenerowany błąd C1611 wskazuje na zakłócenia w komunikacji HECU i ECU silnika a to ma związek z dawkami paliwa dostarczanymi do cylindrów. Jak dawki się nie zgadzają to zaraz pojawiają się błędy z sond.

Przypuszczam, że przy wymianie sprzęgła ktoś rozpinał elektronikę i od tego zaczęły się obecne problemy. Zakładam, że Twój zaprzyjaźniony serwis posiada (o ile w ogóle ma) uniwersalne urządzenie diagnostyczne, które nie połączy się z układem ABS.

Więc jak wspomniałem rozpocząłbym składanie reklamacji w warsztacie wymieniającym sprzęgło.
Pewnie jak to by było ASO to już by była zgłoszona reklamacja do KMP.

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 22 sie 2019 18:39
przez Pitrek
gisio napisał(a):I tutaj wracam do wymiany sprzęgła w jakimś zaprzyjaźnionym warsztacie.

Wygenerowany błąd C1611 wskazuje na zakłócenia w komunikacji HECU i ECU silnika a to ma związek z dawkami paliwa dostarczanymi do cylindrów. Jak dawki się nie zgadzają to zaraz pojawiają się błędy z sond.

Przypuszczam, że przy wymianie sprzęgła ktoś rozpinał elektronikę i od tego zaczęły się obecne problemy. Zakładam, że Twój zaprzyjaźniony serwis posiada (o ile w ogóle ma) uniwersalne urządzenie diagnostyczne, które nie połączy się z układem ABS.

Więc jak wspomniałem rozpocząłbym składanie reklamacji w warsztacie wymieniającym sprzęgło.
Pewnie jak to by było ASO to już by była zgłoszona reklamacja do KMP.


Mój mechanik wymieniał i owszem auto było odpięte od akumulatora.. : (

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 24 sie 2019 13:05
przez Pitrek
W tym tygodniu sprawdzam:

1. Wtryski
2. Zbiornik paliwa - pompa
3. Katalizator
4. Nieszczelności itp.

Auto kolejny raz pójdzie na komputer

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 01 wrz 2019 17:09
przez Pitrek
Aktualizacja:

1. Wtryski - możliwe, że to jest główny winowajca :(
Wg. komputer wtryski leją więc dlatego je odcina :( (dlatego pali mi 10 litrów na 100km, + szarpie i przerywa, bo komputer próbuje korygować mieszankę itp. )
w tym tygodniu będę miał, wtryski z innego auta i sprawdzał czy to faktycznie to, ale w końcu jest jakiś trop :)



2. Pompa jest OK - filtr wyczyszczony
3. Katalizator w całości i sprawny
4. Nieszczelności brak

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 02 wrz 2019 09:42
przez kryzys
Telenowela :D
Trzymam kciuk!

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 02 wrz 2019 11:11
przez pawdedi
Jak sprawdzałeś katalizator?
Test spalin, czy zdejmowałeś i zaglądałeś do środka?

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 02 wrz 2019 14:15
przez Pitrek
pawdedi napisał(a):Jak sprawdzałeś katalizator?
Test spalin, czy zdejmowałeś i zaglądałeś do środka?
Zdejmowany z kolektorem + mała kamerka ;)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 05 wrz 2019 12:15
przez Pitrek
Aktualizacja:

Niestety przepięcie wtrysków i listwy nic nie pomogło = brak już pomysłów na to wszystko...

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 05 wrz 2019 17:47
przez gisio
Jakbyś się nie upierał przy swoim tylko ze zrozumieniem przeczytał co wcześniej napisałem dawno miałbyś usuniętą usterkę. Błąd C1611 jest tropem … powodzenia w dalszych poszukiwaniach.

Re: [C1] ProCee'd by pitrek

Napisane: 05 wrz 2019 17:52
przez Pitrek
gisio napisał(a):Jakbyś się nie upierał przy swoim tylko ze zrozumieniem przeczytał co wcześniej napisałem dawno miałbyś usuniętą usterkę. Błąd C1611 jest tropem … powodzenia w dalszych poszukiwaniach.
Czy to tłumaczy spalanie 11 litrów na 100km?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka