[C2 FL] C2 GT by S6Sbk

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

28 gru 2021 12:08

S6Sbk napisał(a):Dziennik pokładowy, dzień 14: epopei ciąg dalszy - wyszedł też nagar na zaworach. Będzie czyszczone, ETA odbioru wciąż nieznane. Nie wiem jak bardzo poprzedni właściciel musiał katować auto, żeby przy 70 tysiącach pojawił się nagar w silniku, w którym nie jest to znana bolączka z powodów wad konstrukcyjnych.



Katowanie to nie jedyna opcja dla nagaru, a opcji jest dużo
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Brygadzista
 
Posty: 123
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

28 gru 2021 13:04

Przez katowanie mam na myśli generalnie beztroską eksploatację a nie koniecznie jeżdżenie na odcince między światłami. No bo po co dogrzewać silnik, wymieniać olej w odpowiednich interwałach (czyli częściej niż te magiczne, 20 czy nawet 15k podawane przez producentów) czy choćby odczekać te parę sekund przed zgaszeniem auta pod sklepem. "Wszystko na gwarancji, najwyżej wymienią". I niestety chyba taką filozofią kierował się poprzedni właściciel.

Avatar użytkownika
Pitrek
Weteran
 
Posty: 1390
Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

28 gru 2021 13:19

S6Sbk napisał(a):Przez katowanie mam na myśli generalnie beztroską eksploatację a nie koniecznie jeżdżenie na odcince między światłami. No bo po co dogrzewać silnik, wymieniać olej w odpowiednich interwałach (czyli częściej niż te magiczne, 20 czy nawet 15k podawane przez producentów) czy choćby odczekać te parę sekund przed zgaszeniem auta pod sklepem. "Wszystko na gwarancji, najwyżej wymienią". I niestety chyba taką filozofią kierował się poprzedni właściciel.



Jeżeli kogoś stać zmieniać auta po gwarancji, to będą tak robić niestety takie mają prawo :(, nie każdy właściciel podchodzi do samochodów co forumowicze, ale troszkę już na pewno jest lepiej i ludzie zaczynają dbać :)
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Brygadzista
 
Posty: 123
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

28 gru 2021 13:31

Ależ oczywiście że mają prawo. Tak samo jak i ja mam prawo o takich osobnikach swoje myśleć ;) Wiadomo że, że 95% użytkowników dróg ma zazwyczaj gdzieś to czym jeździ, tak długo jak stan tego czegoś pozwala na wygodne przewiezienie tyłka z punktu A do punktu B. Widzę to nawet po swojej "bańce" znajomych czy ludzi z pracy - wymiany części czy wizyty w serwisie to dopiero jak auto stanie w szczerym polu albo na desce wypluje komunikat o zbliżającym się przeglądzie.

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Brygadzista
 
Posty: 123
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

30 gru 2021 15:55

Auto zostaje na serwisie co najmniej do przyszłego tygodnia. Podobno wpadli na jeszcze jeden "pomysł" na temat tego, co może powodować falowanie na jałowym. Narazie nie wiem jaki, bo całe info dostaje głuchym telefonem od pracowników działu serwisowego a nie od "kierownika serwisu" co to całą akcją zawiaduje niczym Patton czy inny Eisenhower w '44 w Normandii (on się z maluczkimi klientami, rozumisz, nie kontaktuje).
Wciąż utrzymują, że wszystko w ramach gwarancji i mam szczerą nadzieję, że nie zmienią śpiewki przy odbiorze. A jak narazie zastępczy Ceed C3 zastąpiony starą Corsą (która, o zgrozo, lepiej jedzie) i czekamy. Mam tylko nadzieję, że te wszystkie pomysły, wymianki, podmianki i cała reszta ambarasu nie będzie po nic.

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Brygadzista
 
Posty: 123
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

12 sty 2022 15:16

Obrazek

Po miesiącu w serwisie, wymienionych dwóch wtryskiwaczach, sprawdzony świecach, cewce, kompresji na cylindrach, sofcie, sondzie lambda i wyczyszczonym nagarze z zaworów i dolotu nie udało się znaleźć przyczyny wibracji na jałowym. Nie jestem nawet pewien czy cokolwiek zmieniło się w charakterystyce momentu z dołu, bo moim zdaniem auto jedzie jak jechało. No ale wg. serwisu i centrali w Warszawie wszystkie wartości pracy silnika są w normie i mieszczą się w widełkach rozpisanych przez Koreańczyków.
Nie sądzę żeby udało się z tym cokolwiek zrobić, więc pozostaje chyba tylko wyjeździć do końca gwarancji i jeśli jakimś cudem wciąż jej nie sprzedam, to zrobić customowy soft. Ale to już śpiewka przyszłości...

Avatar użytkownika
Dymin
Przedszkolak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 01 paź 2018 20:18
Lokalizacja: Lublin
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C2FL HB, 1.6T Pb 204KM
2016, GT XL

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

19 sty 2022 19:07

Przeczytałem posta parę dni temu, ale zastanawiałem się co napisać, bo opisałeś tyle rzeczy sprawdzonych, a efektu nie ma. Mam też drgania na jalowym, ale glownie związane z poborem prądu tak jak pisałem. W ASO mówili, żeby odstawić im to będą szukać, ale z tego co zrozumiałem to głównie się na kolektorze dolotowym skupić chcą. Widzę, że miałeś też oczyszczony i efektu nie widać.

Ja mam pewne podejrzenia, bo prześledzilem setki postów na różnych forach i najwiecej wyszukalem na kanadyjskich albo amerykańskich forach hyundai velostera (ma też silnik 1.6 t-gdi). Czesto sie powtarza sprawa kola pasowego na alternatorze i dodatkowo koła napinacza paska itp. Znalazlem też 2 biuletyny serwisowe dla technikow i byly tam akcje serwisowe dotyczace wymiany. Ewidentnie dotyczyły drgań na luzie. Co prawda dotyczyly silnika 1.8 i 2.0 oraz 2.4 gdi. Ale u nas cisza, tylko rynek amerykański jest nieco bardziej konsumencki i ciężej ukryć takie sprawy. U nas cisza, ale afera z VW tez tam wypłynęła. Dzisiaj pobierznie w sklepie z akumulatora sprawdzili mi ładowanie i niby alternator działa stabilnie, tylko nie wiem czy tam sprawdza dokładnie. Chyba podjadę do speców od alternatora może coś więcej się wypowiedzą.

Dowiedziałem się też że mój akumulator jest kiepski i dodatkowo kiepsko dobrany (już był zmieniany przez poprzedniego właściciela). I tu moje pytanie - jeżeli masz oryginalny akumulator to czy możesz mi podać jaka to marka i model? W książce erwisowej są podane parametry, ale nie wiem jaki był zamontowany oryginał.

Chyba i tak zmienię, bo jest wiecznie niedoładowany, rzadkie jeżdżenie mu nie pomaga. Zlikwiduje to słabe ogniwo, zanim się zajmę resztą. Nie chce mi się wierzyć w to, ale też trafiłem na takie opinie, że zmiana akumulatora pomagała na drgania na luzie. Sam już nie wiem co o tym myśleć.
---------------------------------------
Bez Kia nie podchodź.... 8-)

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Brygadzista
 
Posty: 123
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

19 sty 2022 19:22

Aku sprawdzę i wpiszę tu na dniach, ale absolutnie nie mam pewności czy jest to stock z salonu czy może poprzedni właściciel zmieniał. Wiem że podczas przeglądu w sierpniu sprawdzali jego stan i "operuje na 40%", cokolwiek to znaczy. Generalnie rekomendacja była taka, żeby niedługo się przymierzyć do wymiany. Pewnie w tym roku zmienię.

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Brygadzista
 
Posty: 123
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

16 mar 2022 11:38

Mocował się ktoś już z niestandardowymi rozmiarami felgi do GT? Vonski może? Chodzi mi głównie o to, na jaką szerokość i ET można sobie pozwolić. Kusi mnie pójście w Japan Racing JR3:
https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/ ... 0/46148173
Ale nie wiem na ile można sobie pozwolić na o pół cala więcej na szerokość, ET o 15 mniejsze w stosunku do serii (dystanse?) i łatanie różnicy 7mm w rozmiarze otworu pierścieniami centrującymi. Brzmi to na trochę za dużo kombinowania szczerze mówiąc, ale z drugiej strony felg zgodnych z rozmiarami stocku (czyli otwór 67,1, 5X114,3, 7,5" szerokości i ET 55) jest co kot napłakał, w dodatku wszystkie wyglądają jak ściągnięte ze zgruzowanego E46 w dizlu (mówię o tych wszystkich firmach pokroju ATT, Ronal, Borbet, etc.). Ktoś coś?

Avatar użytkownika
vonski
Weteran
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

16 mar 2022 14:10

Ja mogę tylko Ci powiedzieć, ze u mnie są OZ szerokie na 8" z ET 40.

Minimalnie wystają poza obrys, ale na tyle, że raczej się nikt nie przyczepi.
Obrazek

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Brygadzista
 
Posty: 123
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

16 mar 2022 19:26

Ok, czyli ET i szerokość można na spokojnie wziąć inne niż fabryka. Rozumiem że otwór masz na 67.1 czy używałeś pierścieni?

Avatar użytkownika
vonski
Weteran
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

16 mar 2022 19:29

Do OZ muszą być pierścienie, i to takie dedykowane.

Tapatalk @ Huawei P30
Obrazek

Flexxibleone
Przedszkolak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 26 lut 2022 18:09
Lokalizacja: Chorzów
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6 Pb 250KM
2021, GT

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

16 mar 2022 19:37

Jak chcesz to wklejam link do kalkulatora ET , który stosują znajomi do doradzania klientom przy doborze szerokości felg
https://xfelgi.pl/info/kalkulator-ET-felg

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Brygadzista
 
Posty: 123
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

21 cze 2022 10:02

Niedługo 76k stuknie, szykuje się kolejna wymiana oleju ale i niestety chyba dłuższa wizyta w ASO, bo nazbierało się drobnych gówien jak:

- syf na zgrzewie tylnej lampy, obstawiam że się częściowo rozszczelniła i podeszła wodą i brudem, efektem czego jest piękna, czarna pleśń. Mam nadzieję, że do ogarnięcia na gwarancji.
- sypiące się gąbki z obu przedni siedzisk - również mam nadzieję na załapanie się na gwarancję.
- zaczyna huczeć któreś łożysko, tutaj już gwarancja niestety w grę nie wejdzie, ale że bezpieczeństwo to trzeba sprawdzić i wymienić.

No i chyba najbardziej irytująco-martwiący element - dziwny stuk w skrzyni przy wrzucaniu jedynki, ale uwaga - tylko i wyłącznie jak samochód jest w ruchu i toczy się szybciej niż te 5-10 km/h. Czyli mamy sytuację pt. dojeżdżamy sobie do ronda, redukujemy do dwójeczki, dotaczamy się, sprzęgło, jedynka i...głuche tąpnięcie. Pojawia się tylko jak samochód jest w ruchu (i to tak jak mówię - jeśli ledwo co się toczy, czyli poniżej tych powiedzmy 10 km/h już jest cisza. Tak samo jak na pełnym postoju.) i tylko na tym biegu. Nie mam pojęcia co to może być, wiem że na gwarancję w żadnym stopniu się nie łapie, więc zapłacę minimum za samą diagnostykę mechanika. Spotkał się ktoś może z czymś podobnym i wie w który kierunku szukać? Poduszki skrzyni czy coś innego?

Avatar użytkownika
Pangenitor
Asystent Kierownika
 
Posty: 266
Dołączył(a): 30 gru 2017 23:02
Lokalizacja: Sosnowiec
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL HB, 1.4 Pb 100KM
2017, M SMART+

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

21 cze 2022 10:37

S6Sbk napisał(a):No i chyba najbardziej irytująco-martwiący element - dziwny stuk w skrzyni przy wrzucaniu jedynki, ale uwaga - tylko i wyłącznie jak samochód jest w ruchu i toczy się szybciej niż te 5-10 km/h. Czyli mamy sytuację pt. dojeżdżamy sobie do ronda, redukujemy do dwójeczki, dotaczamy się, sprzęgło, jedynka i...głuche tąpnięcie. Pojawia się tylko jak samochód jest w ruchu (i to tak jak mówię - jeśli ledwo co się toczy, czyli poniżej tych powiedzmy 10 km/h już jest cisza.

Najszybszy sposób aby rozwalić synchronizatory w skrzyni. Mnie uczyli że 1 tylko do ruszania.
Skóra i ćwieki na wieki.....

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Brygadzista
 
Posty: 123
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

21 cze 2022 10:54

Wydaje mi się, że przy problemach z synchro najpierw zauważałbym klasyczne zgrzytanie spowodowane nachodzeniem na siebie zębatek.
Poza tym nie spotkałem się nigdy z teorią, że przy nowoczesnych skrzyniach redukcja do jedynki może być problematyczna. Masz taki sam synchronizator jak przy innych biegach, 1ka również jest biegiem użytkowym, a duszenie silnika na dwójce przy przewalaniu się przez wysokie progi zwalniające to jeszcze gorszy pomysł. Nie mówimy tutaj przecież o redukcji przy prędkości 50 km/h, a dosłownym dotaczaniu się przy tych 12-15 km/h. A nawet gdyby prędkość była wyższa - po to jest międzygaz (nigdy nie redukuję bez). Kolejna sprawa - dźwięk o którym mówię nie pojawia się przy spinaniu napędu, a tylko i wyłącznie przy wciśniętym sprzęgle.

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Brygadzista
 
Posty: 123
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

05 lip 2022 14:58

Auto odebrane, ASO oczywiście nie widzi i nie słyszy problemów które zgłosiłem...
Albo ja mam wybitny słuch (a nie mam), albo muszę zmienić ASO. Przynajmniej geometrię zrobili, więc chociaż tyle...
A i fotel się sypie bo po prostu "ma taką konstrukcję". Szkoda gadać.

Avatar użytkownika
vonski
Weteran
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

05 lip 2022 16:49

A mi siedzisko fotela wymiennili bez gadania... Może faktycznie trzeba zmienić ASO?

Tapatalk @ Huawei P30
Obrazek

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Brygadzista
 
Posty: 123
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

06 lip 2022 08:24

No jak będę następnym razem jechał na rower do Bielska/Szczyrku to zjadę po drodze do Euro-Kasu, zobaczymy co tam powiedzą.

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Brygadzista
 
Posty: 123
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk

03 paź 2022 18:06

Generalnie ja wiem, że inflacja, że drogo, że masło po dychę prawie...ale zaśpiewać 240 zł za samą wymianę oleju to trzeba mieć tupet. 503 zł jeśli ASO dawałoby swój olej i filtr.
Rzeczywiście teraz się zrobiły takie chore ceny i ja jestem odklejony? W zeszłym roku naliczyli mi za samą wymianę chyba niecałą stówę...

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Pochwal się swoją Kia cee'd :D

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl