U mnie również klapa bagażnika przestała się otwierać (Kia Ceed HB 1,6 benzyna, 2007). Jak sobie z tym poradziłem? Całość jest dość czasochłonna. Po pierwsze jak kol. EBE97400 napisał należy:
1) Zdemontować wewnętrzny plastikowy panel bagażnika. W tym celu odkręcić dwie śruby i w miarę delikatnie ściągnąć panel. Wszystko trzyma się na spinkach a górna część jest połączona z tym jasnym plastikiem takim zaczepem. Dobrze mieć przy sobie obcęgi (troszeczke zagięte), aby ten zacisk ścisnąć (wedy łatwej jest to rozłączyć).
2) Odkręcamy blendę (Jest zamocowana czterema śrubami). Rozłączamy dwie kostki i całość wyjmujemy. Są tam jeszcze takie dwa małe białe zatrzaski, ale wystarczy je tylko ścisnąć palcami podczas wyjmowania blendy.
3) Odkręcamy tą niby klameczkę (z gumową nakładka) - wykręcamy dwa wkręty a następnie wyciągamy z blendy i ściągamy tą gumową nakładkę.
3) Teraz musimy oddzielić tą plastikową osłonkę. Nie jest to łatwa sprawa. Wszystko siedzi bardzo ciasno. Należy delikatnie podważać małym śrubowkrętem troszeczkę z przodu, troszeczkę z boku (gdzie jest zatrzask). Jest ryzyko, że odłamiemy plastik! Trzeba to robić bardzo delikatnie.
Przy ponownym składaniu zwrócić uwagę na kabelki. Muszą wejść w zagłębienie w górnej części, bo w przeciwnym wypadku plastikowa osłonka nie dojdzie do końca.Jak juz sobie z tym poradzimy musimy wyciągnąć mikroprzełącznik. Lekko odchylamy ścianki obudowy i dość łatwo go wyciągniemy.
4) Następnie wyciągamy ten jasny plastikowy mechanizm. To jest nasza klameczka. Delikatnie podważamy śrubowkrętem i z wyczuciem wyciągamy go z obudowy. Pamietamy, aby nie zgubić tego małego metalowego elementu (niebieska strzałka), który podczas ponownego montażu
musi być skierowany ku górze!!!.
Mamy już wszystko rozebrane
Naszą klamkę napędza mała sprężynka, która u mnie skorodowała i popękała. To była przyczyna tego, że przełącznik nie działał!!! Zastąpiłem ja sprężynką wyjętą z długopisu
Akurat taka miałem pod ręka. Pewnie można by kupić coś lepszego, należy tylko pamiętać o średnicy.
Oczywiście problemem może być również uszkodzony mikroprzełącznik. Można go sprawdzić podłączając go do miernika. Jak pika po naciśnięciu - jest okey
jak nie, to do wymiany. Filmik akurat nagrany już po złożeniu mechanizmu, ale oczywiście należy sprawdzić przed
http://jalocha.eu/ceed/P2090211.MOVJak już wszystko sprawdzimy, wymienimy co trzeba, oczyścimy - zabieramy się do składania naszej części. Warto dać do środka troszeczkę smaru, dosłownie odrobinkę na boki. Ten mechanizm cały czas pracuje.
Po złożeniu blendy montujemy ją w klapie bagażnika, łączymy kostki, skręcamy i zakładamy plastikową osłonę klapy. Warto w pierwszej kolejności zacząć od jednego z boków, a następnie sukcesywnie dopasowywać kołki do otworów i z wyczuciem stukając montować plastik
Wszystko zmontowane, klameczka działa a całym problemem (w moim przypadku) okazała się mała skorodowana sprężynka. Naprawa jest troszeczkę czasochłonna i dość skomplikowana, ale jest satysfakcja. Dziękuje koledze EBE97400. Jego post był inspiracja, żeby zająć się tym samemu. Oczywiście jeżeli czytając ten post zdecydujecie się wykonać naprawę we własnym zakresie, wszystko wykonujecie Państwo na własną odpowiedzialność. Zawsze można udać się do autoryzowanego serwisu i tam oczywiście wszystko naprawią używając oryginalnych narzędzi i części.
Pozdrawiam
Piotr
PS.
Sprężynka działa już cztery lata. Pewnie dobry długopis wybrałem